Як компанії вийти із кризи?
Через складну політичну ситуацію зараз багато компаній переживають не найкращі часи. Можна говорити навіть про справжню кризу економіки. Бізнесмени скаржаться на те, що нелегко працювати і взагалі щось планувати. Однак, щоб подолати складні обставини, завжди корисно поглянути на них з іншого боку. Адже криза – це не тільки тяжкі випробування, а й нові можливості для вдосконалення як особисто для бізнесмена, так і його фірми!
Згуртуйте команду
У кризові часи керівнику варто перебрати більшість рішень на себе, проте не слід забувати про те, що одна голова добре, а дещо завжди краще. Спробуйте пошукати вихід із ситуації разом зі своїми співробітниками. Ініціюйте регулярні мозкові штурми і перетворите персонал компанії на своїх однодумців. Мотивуйте їх до нових підходів та досягнень. Насправді це не так складно, адже вони теж розуміють, що при гіршому розвитку подій можуть залишитися без роботи, тому дуже зацікавлені в тому, щоб фірма залишалася успішною.
Заохочуйте усіляку ініціативу.
Якщо в непростих економічних умовах це складно зробити в матеріальній формі, тоді хоча б моральної. Працівники не повинні відчувати себе безпорадними або що вони ніяк не впливають на ситуацію. Дайте людям відчути, наскільки вони є цінними для фірми. Наприклад, у японських корпораціях прийнято не залишати поза увагою жодного пропозиції працівників, і це приносить чудові результати.
Доходи
У разі, коли прибутковість фірми стрімко зменшується і навіть йде в мінус, слід звернути увагу на управління продажами. Згадайте закон Парето: 20% чогось завжди приносить більший результат, ніж решта 80%. Отже, визначтеся з тими 20% послуг або товарів, які приносять 80% прибутку, та акцентуйте увагу саме на них.
Стимулюйте менеджерів з продажу, щоб вони більш активно шукали нових клієнтів. Нехай освоюють свіжі підходи та нові поля для цієї діяльності. Тут працює спосіб «воронки продажів». Адже чим більшою буде кількість потенційних клієнтів, яких знайдуть ваші менеджери, тим більшими будуть шанси, що вони таки укладуть договір і перемістяться у статус постійних.
Однак при цьому в жодному разі не забувайте і про вже існуючих клієнтів. Заманюйте їх ще більше знижками, бонусами та акціями, можете також запропонувати взаємовигідне партнерство.
Оптимізуйте витрати
Перше, що роблять багато компаній під час кризи – це максимальне зниження всіх витрат. Іноді йде навіть скорочення персоналу і маркетингових витрат. Однак пам'ятайте, що тут треба діяти обережно та без фанатизму.
Наприклад, якщо ви вирішили піти на скорочення співробітників, не звільняйте всіх підряд. Чітко визначте працівників, які є баластом і без яких фірма зможе легко прожити далі. Адже багато компаній починають звільняти саме тих, хто отримує найбільшу зарплату, і руйнують при цьому сам кістяк фірми. Адже без співробітників, які виконують найскладнішу роботу, і роблять все швидко і якісно, інші, які є просто «робочими конячками», можуть втратити подальші орієнтири. Адже не буде лідерів, які вкажуть іншим напрямок руху та продемонструють, як саме досягати цілей.
Крім того, не забудьте переглянути всі статті видатків. Частину з них ви можете перерозподілити, якусь частину – скоротити, за винятком, звичайно, життєво необхідних: таких, як зарплата співробітників, оплата комунальних послуг та інше, що підтримує існування вашого бізнесу.
Ефективність
Криза – це чудовий індикатор, який допомагає перевірити адаптивність вашої фірми. Наскільки легко та швидко вона пристосовується під нові умови? Саме від цього залежить виживання вашого бізнесу надалі. Всесвітньо відомий бізнес-коуч Брайан Трейсі вважає, що найоптимальніший стиль управління у кризових умовах – авторитарний. При ньому всі ключові рішення ухвалює лише одна людина, а саме – генеральний директор.
Також не зайвим буде зайнятися розбудовою бюджету фірми та спрощенням фінансового менеджменту. У випадку, коли ваш бюджет був спланований на рік, не слід постійно змінювати і переглядати. Адже ні ви, ні хтось інший не може знати, що станеться в макроекономіці як за рік, так і навіть за місяць. Тому має сенс зайнятися аналізом того, що очікується у більш короткий час.
Аналізуйте
Подумайте про те, які методи заохочення як себе, так і працівників є найефективнішими. Це, знову ж таки, далеко не завжди матеріальні блага. Наприклад, зарубіжні вчені провели цікавий експеримент. Дві групи дітей купили дорогі іграшки. Однією з них дозволяли грати ними як і коли їм хочеться, а іншу – заохочували після гри щоразу. Діти з першої категорії невдовзі перестали грати без зовнішньої стимуляції. А інші – продовжували, адже їм подобався процес гри.
Крім того, коли ви ставите цілі, пам'ятаєте про золоте правило: вони мають бути чіткими, максимально конкретними, вимірними та досяжними. Наприклад, можна кожен робочий день закінчувати тим, що ставити цілі для своїх співробітників на завтра, дотримуючись цього принципу. Як показує практика, результати можуть бути справді вражаючими.
Аналізуйте як успіхи, і невдачі. Особливу увагу приділіть саме результативним угодам та рішенням. Адже зараз ефективнішим показав себе принцип – вчитися не на своїх та чужих невдачах, а на своїх та чужих успіхах. Подумайте, які ваші дії спричинили найбільш позитивні результати. А потім, виходячи з цього, формуйте правила як для працівників, так і для себе, щоб повторювати та примножувати позитивні зміни. Всі успіхи та невдачі також можна обговорювати спільно.
Також обов'язково пам'ятайте, що під час кризи у людей з'являються нові потреби – і якщо вчасно «зловити хвилю», то можна заробити ще більше, ніж раніше. Подумайте також про нові напрямки бізнесу, які будуть актуальнішими в кризу. Не забувайте, що багато мільйонерів і мільярдерів заробили свої статки саме у важкі для інших часи завдяки вмінню завжди «тримати ніс за вітром» і не чинити опір змінам, а бачити в них нові можливості.