Зразок сертифiкатуОбразец сертификата

Розрахунки з покупцями та постачальниками: бухгалтерський облік та відображення в 1С

2 грудня 2014, 14186
Категорія: бухгалтерський

Будь-яке підприємство у процесі своєї діяльності співпрацює з постачальниками, покупцями чи замовниками.  Для обох категорій контрагентів характерним є ведення аналітичного обліку за кожним окремим контрагентом та договором, а у разі великої кількості операцій ще й за кожним розрахунковим документом.

Варіанти продажу та оплати товарів, послуг бувають різні.  Це може бути 100% передплата, авансова оплата або оплата за фактом купівлі-продажу товарів, послуг.  Цікавий варіант, коли є передплата або авансова оплата.  Для продавця сума грошей, отримана в рахунок майбутнього відвантаження товарів або надання послуг, є доходом і підлягає відображенню і в бухгалтерському, і в податковому обліку в момент її отримання, незалежно від того, коли буде відвантажено товар.  Для покупця сума передоплати або авансової оплати відображається у бухгалтерському обліку в момент перерахування грошей, а ось у податковому обліку ця сума визнається витратами лише після отримання товарів чи послуг.

Для розрахунків із покупцями та замовниками призначено 36 рахунок «розрахунки з покупцями, замовниками».  Цей рахунок активний, дебетом відображається продаж товарів, надання послуг, за кредитом – оплата вартості відвантажених товарів, наданих послуг.

Для розрахунків з постачальниками та підрядниками призначено 63 рахунок «розрахунки з постачальниками, підрядниками».  Рахунок пасивний, за кредитом відображається отримання матеріалів, сировини, товарів, послуг від постачальників, дебет рахунки відображається погашення заборгованості перед постачальниками, підрядниками.

Якщо підприємство є платником ПДВ, то під час продажу товарів виникає податкове зобов'язання, а при купівлі товарів – податковий кредит.

Первинними документами є накладні, акти виконаних робіт, рахунки-фактури, ТТН.  Обліковими регістрами для розрахунків із покупцями, замовниками та постачальниками, підрядниками виступають Журнал №3 та відомості 3.1-3.6.

Повернення товару в наш час відбувається досить часто.  Причини різні, а результат один – треба робити перерахунок раніше списаних доходів і витрат і виправляти бухгалтерські проводки.  Покупець повертає товар та виписує видаткову накладну на товар, а продавець приймає товар, робить коригування ПДВ та відправляє покупцеві розрахунок коригування ПДВ, за умови, що покупець та продавець – платники ПДВ.  При прийомі товару, продавець у фінансовій звітності вартість такого товару відображає у доходах від реалізації зі знаком мінус, а його собівартість у рядку «собівартість реалізованого товару» зі знаком мінус.

Покупець у декларації з прибутку повернення не відображає, зменшується лише собівартість придбаних товарів.  У бухгалтерії це відображається проводками: Дт704Кт361, Дт704Кт643 – червоним, Дт901Кт28 – червоним у продавця, а у покупця – Дт641Кт631 – червоним, Дт28Кт631 – червоним.

Щодо ПДВ ДПАУ каже таке:

  • варіант перший: покупець та продавець – платники ПДВ, тоді сума ПДВ зменшується пропорційно до суми повернутого товару;
  • варіант другий: продавець – платник ПДВ, покупець – неплатник ПДВ на дату поставки товару, тоді сума ПДВ підлягає коригуванню лише за умови, що весь товар перейде знову у власність продавця і компенсує його повну вартість покупцю;
  • варіант третій: продавець та покупець – неплатники ПДВ на дату повернення товару, тоді ПДВ коригування не підлягає.

Результати перерахунку ПДВ підлягають відображенню у податковій декларації за відповідний звітний податковий період.

Проведення операцій у програмі 1С:Підприємство 8.2

У програмі 1С:Підприємство 8.2 до початку ведення розрахунків із контрагентами, а саме ними і є покупці та постачальники, необхідно заповнити інформаційну базу.  Це можна зробити відразу після інсталяції програми на комп'ютер або після запуску програми.

Залежно від того, яку операцію потрібно відобразити в бухгалтерії, після запуску програми, необхідно вибрати на верхній панелі тип купівля або продаж, далі вибираємо з вікна потрібну дію, наприклад, «рахунок», «повернення товару».  Після цього вибираємо потрібного контрагента, натискаючи на три крапки.  Для коригування або зміни інформації про контрагента або товар необхідно натиснути в кінці рядка на значок лупи.  Щоб зберегти внесені дані, потрібно натиснути ОК.  Якщо вибрати не той тип контрагента або товар, то у вікні будуть відсутні потрібні дані.  Причини дві – або вибрали неправильні дані для заповнення або неправильно внесли інформацію до інформаційної бази.

Для відображення в програмі 1С:8.2 купівлі товарів заходимо в меню «Купівля» на верхній панелі, далі вибираємо у вікні потрібну дію, наприклад, «рахунок на оплату товару», відкриваємо це вікно, вибираємо на верхній панелі «Додати», вибираємо вигляд  операції «Купівля, комісія», далі відкриваємо рядок «Контрагент» та вибираємо потрібного нам продавця, при необхідності також адресу доставки та контактну особу.  Далі вибираємо на верхній панелі меню «рахунки та договори» та відкриваємо рядок «Договір».  Відкриється вікно для внесення інформації про товар.  Заповнюємо цей рядок згідно рахунку від продавця та натискаємо ОК.

comments powered by Disqus

Рубрики блогу

Популярне

Теги

робота освіта карєра веб дизайн туризм php c с java бизнес турагенство візове оформлення CMS Joomla WordPress створення сайту бронювання персонал мотивація економіст фінансист Програміст авк кошторис створення сайта інтернет створення сайтів бухгалтерія бухгалтерський облік бізнес управління персоналом работа закони Excel внз навчання офіс бухгалтер пошук роботи логістика зед перевезення вантажів зп перевезення вантажі фінансовий аналіз економіка фінанси курси програмування hr hr-менеджер кошторисник ефективність запаси склад перевезення вантажу підприємство резюме презентація клієнти співбесіди іврит інтерв'ю ЗЕД відрядження оренда криза митний брокер календарь бухгалтера митниці роота бухгалтера маркетинг НБУ банки кошторисна справа бюджет податки штрафи ПДФО бухгалтерський облік ЕДРПОУ НДС ПДВ тестування