З 6 листопада поточного року набули чинності зміни до ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спрощення порядку відкриття бізнесу». Втім, процедура реєстрації ніколи не була складною, достатньо дотримуватись порядку дій і у вас все обов'язково вийде. Питання реєстрації підприємства регулюються Конституцією України та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Отже, спочатку необхідно подати комплект документів державному реєстратору за місцем юридичної адреси вашого підприємства. ЗУ передбачено, що реєстрацію проводять лише у місті обласного значення.
Комплект документів включає:
- реєстраційну картку (форма №1), заповнену українською мовою;
- установчі документи (статут, наказ про створення, договір засновників), а саме оригінали, копії та нотаріально засвідчені копії. Крім цього, статут чи договір засновників прошивається та пронумеровується, підписується засновниками;
- інші документи на вимогу державного реєстратора (акт про прийом передачі ОС, довіреність від засновників тощо).
З 06.11.2014 року послуги з реєстрації підприємства не оплачуються, а ось витяги з ЄДРПОУ, довідки та інші документи оплачуються. Наприклад, витяг з ЄДРПОУ або довідка коштує 17 грн, випис – 51 грн.
Реєстратор вносить дані про підприємство до бази Єдиного реєстру підприємств та організацій – ЄДРПОУ. Після цього підприємству надається індивідуальний податковий номер ЄДРПОУ, який зазначатиметься у всіх фінансових звітах та в інших документах підприємства. Реєстратор передає дані про підприємство органам статистики, Пенсійного фонду та ДПС. Довідки та витяги з ЄДРПОУ видаються органами статистики після отримання даних від державного реєстратора.
Для отримання виписки ЄДРПОУ необхідно подати до органів статистики такі документи
- запит на видачу витягу;
- документ (квитанцію) про оплату;
- виписку від реєстратора з даними ЄДРПОУ та її копію (видається реєстратором після процедури реєстрації підприємства з усім пакетом документів);
- документи посадової особи, що підтверджують її повноваження.
Органи статистики протягом 5 днів з моменту оплати видадуть вам витяг з даними ЄДРПОУ.
Важливим моментом під час реєстрації підприємства є можливість електронної реєстрації. Для цього необхідно надати в електронному вигляді документи електронному реєстратору юридичних та фізичних осіб-підприємців. Документи мають бути оформлені з урахуванням усіх вимог щодо електронної реєстрації юридичної особи. Наказ Мін'юсту №2010/5 від 19.08.2011.
Після реєстрації підприємства варто відвідати державні органи з метою отримання від них довідок, які б підтверджували, що підприємство взято на облік. Можете розпочати з ДПС.
Для цього Вам необхідно звернутися до податкової служби за місцем реєстрації та надати їм наступний пакет документів:
- заява за формою №1-ОПП:
- витяг з ЄДРПОУ (замінює свідоцтво);
- копія наказу про призначення керівника та оригінал;
- копії паспорта та ідентифікаційного коду керівника підприємства та оригінал;
- Після цього підприємству видається довідка ф. 4-ОПП.
- Для отримання довідки до ПФ необхідно відвідати його з таким пакетом документів:
- оригінали та копії установчих документів, завірені нотаріально;
- оригінали та копії паспорта та ідентифікаційного коду керівника підприємства, наказ про призначення керівника;
- оригінал та копія виписки з ЄДРПОУ.
Крім цього, якщо є наймані співробітники, необхідно також надати договори найму співробітників.
Щодо друку, то тепер це не обов'язковий реквізит для підприємств. Це ще один подарунок для спрощення бізнесу.
Ліцензії, як і раніше, видаються підприємствам з високоприбутковим видом діяльності. Повний їх перелік наведено у законі «Про ліцензування певних видів господарської діяльності». Торгові патенти видаються підприємцям та фірмам, які здійснюють торговельну діяльність та надають побутові послуги або працюють у сфері розваг. Торгові патенти видає податкова служба. Залежно від типу патенту термін його дії може становити від дня до 60 календарних місяців, а сфери розваг – 8 календарних кварталів.
Створення підприємства у програмі 1С 8.2
Усі організаційно-правові питання вирішено. Саме час заповнити дані підприємства у програмі 1С 8.2. Почати можна із заповнення довідника «Організації». Запускаємо програму у режимі 1С: Підприємство. Вибираємо команду «Підприємство – Організації» або команду «Операції – Довідники». У цьому меню вже є одна організація, називається вона "Наша Організація". Сюди вводимо дані підприємства. Для введення та редагування достатньо двічі клацнути мишкою по рядку «Наша організація» або вибрати команду меню «Дії – Змінити» або натиснути на знак - у рядку введення даних.
Далі вносимо дані підприємства – адресу, телефон, ЄДРПОУ, розрахунковий рахунок та інше. Для додавання інших фірм, з якими працюватиме ваше підприємство, потрібно натиснути кнопку меню «Додати», з'явиться вікно з новою організацією і можна буде внести дані у відповідні рядки. Після введення всіх даних, потрібно натиснути кнопку ОК. Для швидкого переходу до інших довідників, пов'язаних із довідником «Організації» на верхній панелі є кнопка «Перейти».
Ось і ваше підприємство готове до роботи. Успіхів.