Навіть люди, які зовсім не користуються Інтернетом, знають. Що є сайти. Вони не розуміють, що це таке, але при нагоді теж можуть козирнути модним слівцем. А лише кілька років тому про сайти говорили лише дуже глибоко занурені у світову мережу окремі особи. Світ у цей час змінюється дуже швидко. Прогрес буквально мчить у своєму блискавичному розвитку. Стало звичною справою для організації або приватної особи замовити сайт у компанії-розробника. Але історію появи самих сайтів, як і раніше, мало хто знає. Про їхню початкову сутність рідко хтось замислюється.
Визначення, яке дає сайту сам Інтернет, розповідає, що це певна сукупність електронних документів, у яких загальна веб-адреса. Ці документи можуть бути власність як особисто будь-якої людини, так і належати підприємству, організації, установі. Унікальна всебічна Вікіпедія, яка також зроблена як сайт, дає розгорнуте визначення та розповідає про історію виникнення веб-ресурсів.
З англійської слово "site" перекладається як "місце" або "сегмент". Взагалі в англомовному Інтернеті використовують більш ємну назву - "website". Слово «web» в англійському означає павутиння. Декілька файлів, тобто документів, об'єднуються єдиною IP-адресою і утворюють загальний смисловий віртуальний блок із вбудованою внутрішньою системою функціонування.
Ще в 1940-их роках американський розробник комп'ютерів, радник з науки тодішнього президента США пана Рузвельта інженер Ванневар Буш запропонував концепцію збільшення обсягу людської пам'яті за допомогою розумних технічних блоків або модулів. Але до появи першого сайту мало пройти ще півстоліття. Поки в 1990 році наш сучасник, британський винахідник, вчений Тім Бернерс-Лі не започаткував появу всесвітньої павутини, створивши перший у світі сайт. Винахідник розмістив на ньому інформацію щодо специфічної сфери діяльності, в якій він, власне, і працював. Пізніше він додав на веб-ресурс кілька посилань, перетворивши його тим самим на кшталт першого віртуального каталогу.
Завдяки сміливому кроці геніального британця сьогодні практично кожен охочий може мати свій персональний, особистий блог. Корпорація може створити великий інформативний портал або веб-магазин. Невелика фірма скласти рекламну Інтернет-сторінку, помістивши на неї відеоматеріали, фотографії, звукові файли. І можливості продовжують розширюватися буквально щодня, щогодини, щохвилини.