Зразок сертифiкатуОбразец сертификата

Хто керує ризиками в логістичному ланцюзі?

11 червня 2014, 2438
Категорія: логістика та ЗЕД
Хто керує ризиками в логістичному ланцюзі?

Логістичний ланцюг - це широке поняття, яке включає всю сукупність процесів при постачанні сировини, комплектуючих та обладнання на підприємство, їх рух, облік та переробку всередині компанії, а також весь шлях, який проходить готова продукція від виробництва до кінцевого споживача.

У логістичному ланцюгу виникає безліч ризиків, починаючи від псування чи втрати вантажу, автомобільної аварії, аварії чи зіткнення суден, поїздів літаків та закінчуючи ризиком незатребуваності товару. Між логістичними процесами, які виникають при постачанні та збуті продукції є суттєві відмінності, хоча є й загальні риси. Також можна по-різному розглядати доставку вантажів усередині країни та при міжнародних перевезеннях. Розглянемо спочатку роль менеджерів, які грають провідну роль управлінні всіма логістичними процесами.

Керівники компанії чи підприємства
Керівник чи директор підприємства приймає всі рішення, пов'язані з його роботою, у тому числі і за логістичним спрямуванням. Він підписує всі договори з постачальниками, експедиторами, перевізниками, дистриб'юторами та покупцями, веде переговори з найбільшими партнерами та визначає політику компанії.

Директор приймає рішення про прийом на роботу всіх співробітників, які беруть участь у процесі доставки, починаючи від менеджера з логістики та закінчуючи водіями, вантажниками та комірниками. Саме вище керівництво підприємства зрештою вирішує, як здійснюватиметься логістика, якими будуть її пріоритети, і якими будуть підходи до управління ризиків та їхньої мінімізації. Якщо підприємство велике, логістичні питання можуть вирішувати також заступник директора, директор з логістики чи комерційний директор, а генеральний директор у своїй лише здійснює загальне керівництво.

Менеджер з логістики
Менеджер з логістики займається підготовкою всіх логістичних рішень, він шукає постачальників та аналізує їх переваги та недоліки, веде з ними переговори про надання знижок та вигідних для компанії умов постачання. Він розробляє оптимальні для виконання конкретних завдань шляхи доставки та вибирає види транспорту, підбирає надійних експедиторів та перевізників та отримує від них пропозицію про доставку даного вантажу. Менеджер з'ясовує всі подробиці перевезення та ризики, пов'язані зі строками, можливістю виникнення додаткових витрат у дорозі, які можуть бути спричинені зберіганням у проміжних пунктах чи іншими умовами угоди.

Він також дізнається, які існують види страхування вантажів та оцінює їх необхідність та доцільність. Крім того, менеджер розраховує передбачувану собівартість продукції при закупівлі з різних джерел та розробляють пропозиції щодо вибору найкращого варіанту для керівництва. Від менеджера з логістики залежить, наскільки повною буде ця інформація, чи зможе він з'ясувати всі деталі та запропонувати оптимальне рішення.

Експедитор та перевізник
Передаючи постачальнику документи про приймання вантажу для перевезення, підписуючи товарно-транспортну накладну, CMR, коносамент або авіанакладну, компанія-експедитор або перевізник бере на себе відповідальність за збереження вантажу в дорозі. Тому ці компанії обов'язково страхують свою відповідальність перед власником вантажу за втрату, пошкодження чи повну загибель вантажу. Особливо це актуально у тому випадку, якщо експедитор сам не здійснює перевезення товару, але відповідає за дії перевізників, бо є їхнім агентом.

Диспетчер
Певну участь у управлінні ризиками беруть також диспетчери, які працюють у логістичному відділі підприємства, якщо доставка здійснюється власним транспортом компанії, або диспетчер транспортної компанії у разі, якщо транспорт найманий. Ці співробітники ведуть переговори з водіями, допомагають їм вчасно знайти потрібну адресу та правильно оформити транспортні документи. Від їхньої скромної участі залежить, щоб у дорозі не виникло жодних проблем чи непередбачених ситуацій або щоб вони були оперативно та правильно вирішені за допомогою кваліфікованих порадників.

Міжнародні перевезення
При міжнародних перевезеннях є деякі особливості управління ризиками. І тут вони регулюються міжнародними правилами Інкотермс. Відповідно до них усі угоди укладаються на тих чи інших умовах поставки, які визначають, у якому населеному пункті відповідальність, право власності та ризики втрати товару, а також додаткових витрат, що можуть виникнути під час перевезення, переходять від Продавця товару до Покупця.

Особливості логістики при збуті товару
При збуті товару в логістичному ланцюгу беруть безпосередню участь менеджери з маркетингу. Від того, наскільки успішною буде їхня діяльність, залежить, чи продукція матиме попит, наскільки швидко вона продаватиметься, і це, звичайно ж, визначатиме ефективність логістики, і результати роботи підприємства в цілому, тобто отримання прибутку.

Логістичний ланцюг – складна система, в якій беруть участь безліч дійових осіб, від директора компанії та до водія. Від злагодженості їхніх дій, відповідальності співробітників та їхньої здатності відстоювати інтереси компанії залежить загальний результат діяльності підприємства.

comments powered by Disqus

Читайте также

Рубрики блогу

Популярне

Теги

робота освіта карєра веб дизайн туризм php c с java бизнес турагенство візове оформлення CMS Joomla WordPress створення сайту бронювання персонал мотивація економіст фінансист Програміст авк кошторис створення сайта інтернет створення сайтів бухгалтерія бухгалтерський облік бізнес управління персоналом работа закони Excel внз навчання офіс бухгалтер пошук роботи логістика зед перевезення вантажів зп перевезення вантажі фінансовий аналіз економіка фінанси курси програмування hr hr-менеджер кошторисник ефективність запаси склад перевезення вантажу підприємство резюме презентація клієнти співбесіди іврит інтерв'ю ЗЕД відрядження оренда криза митний брокер календарь бухгалтера митниці роота бухгалтера маркетинг НБУ банки кошторисна справа бюджет податки штрафи ПДФО бухгалтерський облік ЕДРПОУ НДС ПДВ тестування