Зразок сертифiкатуОбразец сертификата

Менеджер з логістики - керуючий витратами

22 травня 2014, 3672
Категорія: логістика та ЗЕД
Менеджер з логістики - керуючий витратами

Кожне підприємство прагне зниження собівартості продукції з допомогою оптимізації витрат, зокрема і логістику.  Це потрібно, щоб стимулювати підвищення попиту товар, підвищити його конкурентоспроможність, збільшити прибуток підприємства.  Логістичні витрати, тобто витрати, пов'язані із закупівлею сировини та матеріалів та їх транспортуванням, митним очищенням та складуванням, а також зі збутом готової продукції та їх доведення до споживача, займають провідне місце.  Їхня частка в собівартості може становити в середньому від 15 до 25%.
Види логістичних витрат
Витрати на логістику поділяються на три великі групи – витрати, пов'язані із закупівлею продукції, сировини чи матеріалів;  витрати на збут;  Витрати, що виникають при зберіганні та переміщенні вантажів усередині підприємства.  Витрати на доставку продукції та сировини, що закуповуються, становлять левову частку логістичних витрат.  Вони включають організаційні витрати, пов'язані з аналізом ринку та вибором постачальників і перевізників, доставкою продукції від постачальника, продавця або виробника товару на підприємство, її страхування, упаковку та перевалку та зберігання в дорозі.  У випадку з імпортним товаром у цю суму включаються також мита та витрати на митне очищення продукції.
Витрати збут включають у собі як доставку товару до кінцевого споживача, а й формування збутової ланцюга, оптимізацію каналів збуту, стимулювання попиту й маркетинг.  Частка витрат на переміщення матеріально-технічних ресурсів, тобто сировини, матеріалів, напівфабрикатів, комплектуючих, обладнання, машин, палива, енергії та готової продукції всередині підприємства, відносно невелика в порівнянні з двома іншими групами витрат та їх набагато легше планувати та контролювати, ніж  інші витрати.
Роль менеджера з логістики для підприємства
Менеджер з логістики грає провідну роль для підприємства чи компанії.  Від ефективності його роботи залежить, наскільки високою буде собівартість продукції, як вона продаватиметься і, в результаті, наскільки ефективно працюватиме фірма і чи буде її робота прибутковою.  Функції та обов'язки менеджера з логістики великі і тому служба логістики для підприємства часто поділяється на кілька відділів.Менеджер, який організує постачання від вітчизняних та зарубіжних постачальників, часто називається менеджером із закупівель, і його посадові обов'язки часто поєднуються з функціями менеджера з імпорту чи зовнішньоекономічної діяльності.  Він шукає постачальників продукції і на вибирає оптимальний варіант за співвідношенням ціна-якість, розраховує собівартість товару, веде переговори з постачальниками, відстоюючи вигідніші компанії ціни і умови оплати.  Він веде постійний моніторинг вільного транспорту у потрібному напрямку, вибирає перевізників, веде з ними переговори та укладає контракти з експедиторами та постачальниками.  Цей менеджер зважує все за і проти співпраці з різними перевізниками, враховуючи приховані платежі, надійність та спектр послуг.  Він вибирає оптимальний вид транспорту для доставки матеріалів, комплектуючих чи продукції, враховуючи терміновість замовлення, вид вантажу та потреби підприємства.
Менеджер з логістики аналізує запаси і повинен передбачити їхню витрату в майбутньому та вибрати потрібний момент для розміщення нового замовлення постачальнику, враховуючи час виробництва та доставки вантажу.  Це іноді буває нелегко, особливо при доставках морським транспортом, оскільки час доставки контейнера насправді може перевищувати два місяці плюс час виробництва на фабриках може досягати 45 днів.
Окрім цього, менеджер з логістики повинен забезпечити наявність та правильність оформлення пакету документів для митного оформлення та іноді навіть сам працює з митницею.  Незважаючи на уніфікацію міжнародних правил доставки та транспортних документів, можуть виникати невеликі розбіжності, пов'язані з різницею менталітетів різних народів.  Наприклад, в Україні митні органи вимагають, щоб в інвойсі було зазначено країну походження продукції, а в багатьох інших країнах це може вважатися необов'язковим.
Обов'язки менеджера зі збуту
Менеджер зі збуту теж зазвичай вважається спеціалістом з логістики.  Витрати з організації та стимулювання збуту теж впливають на собівартість продукції, і тому потребують оптимізації.  Але на відміну від витрат на закупівлю їх не завжди потрібно мінімізувати.  Від ефективності просування та збуту продукції залежать результати діяльності та фінансовий стан компанії.  Тому вкладення реклами та розвитку каналів збуту може бути виправданими, якщо віддача буде адекватною.  При цьому менеджер з логістики повинен вибрати максимально ефективні методи просування та розраховувати прибутковість застосування того чи іншого методу.  Він також організує доставку продукції покупцям та дистриб'юторам з мінімальними витратами та в оптимальні терміни.
Повноваження менеджера з логістики для підприємства досить широкі.  Він активно впливає на собівартість та рентабельність продукції, успішність діяльності підприємства та його фінансову стабільність.

comments powered by Disqus

Читайте также

Рубрики блогу

Популярне

Теги

робота освіта карєра веб дизайн туризм php c с java бизнес турагенство візове оформлення CMS Joomla WordPress створення сайту бронювання персонал мотивація економіст фінансист Програміст авк кошторис створення сайта інтернет створення сайтів бухгалтерія бухгалтерський облік бізнес управління персоналом работа закони Excel внз навчання офіс бухгалтер пошук роботи логістика зед перевезення вантажів зп перевезення вантажі фінансовий аналіз економіка фінанси курси програмування hr hr-менеджер кошторисник ефективність запаси склад перевезення вантажу підприємство резюме презентація клієнти співбесіди іврит інтерв'ю ЗЕД відрядження оренда криза митний брокер календарь бухгалтера митниці роота бухгалтера маркетинг НБУ банки кошторисна справа бюджет податки штрафи ПДФО бухгалтерський облік ЕДРПОУ НДС ПДВ тестування