Зразок сертифiкатуОбразец сертификата

7 принципів ефективного делегування повноважень

4 квітня 2014, 4787
Категорія: управління персоналом
7 принципів ефективного делегування повноважень

Якщо хочеш, щоб роботу було зроблено добре, зроби її сам.  Для управлінців цей принцип годиться.  Не можна звалити він рішення всіх завдань компанії/підрозділу/відділу.
Грамотний менеджер має вміти делегувати повноваження, навіть якщо у його підпорядкуванні працює двоє співробітників.  Тим паче важливо володіти цим мистецтвом, коли йдеться про великий колектив.
Делегування безпосередньо з управлінням часом.  Адже якщо не ділитися завданнями з підлеглими, вас просто накриє лавина справ, на виконання яких завжди не вистачатиме часу.  Крім того, делегування допомагає мотивувати співробітників, які налаштовані на розвиток, кар'єрне зростання.  Це чудова можливість продемонструвати свою довіру підлеглим.
Ефективний керівник має бути зосереджений на найважливішому, а чи не контролювати особисто всі процеси у найменших деталях.  Не потрібно делегувати стратегічне планування, прийняття кадрових рішень (звільнення, оренда підлеглих).  Не доручайте завдання, виконання яких потребує особливої терміновості та конфіденційності, завдання, пов'язані зі значним ризиком та високими витратами.
Щоб делегувати повноваження ефективно, варто пам'ятати про такі принципи:
1. Делегуйте повноваження, але не знімайте відповідальність.  Доручаючи завдання іншій людині, ви не перекладаєте нею всю відповідальність за результат.  Якщо підлеглий припуститься помилки, це буде і ваша помилка теж.
Співробітник відповідає перед вами, але ви звітуєте перед вищим керівником/господарем компанії/навіть перед самим собою, як власником, якщо бізнес належить вам.  Тому не пускайте на самоплив виконання дорученого завдання.  Ви повинні бути в курсі того, що відбувається, контролювати роботу, звичайно, в розумних межах.  Тобто не процес виконання, а проміжні результати та кінцевий.
2. Делегуйте повноваження тому, хто може впоратися з виконанням завдання краще або хоча б не гірше за вас.  Інакше роботу доведеться переробляти, час та зусилля будуть витрачені марно.  Як керівник ви повинні розуміти, кому можна доручити те чи інше завдання, хто досить компетентний і заслуговує на довіру.  Людина повинна мати досвід роботи у тій сфері, до якої належить поставлене завдання.  Не доручайте новачкам складних завдань.  Крім того, не навантажуйте людину, яка і так завалена роботою, при всьому бажанні вона не встигне вчасно виконати ваше доручення.
3. Співробітник, якому ви делегуєте повноваження, має бути психологічно готовий їх прийняти.  Якщо підлеглий вважає, що ви просто звалюєте на нього частину своєї роботи, це нікуди годиться.  Якщо він, навпаки, сприймає завдання як можливість показати себе як прояв довіри з вашого боку, тоді ви зробили правильний вибір.  Звичайно, багато залежить від вас, ви повинні зацікавити співробітника, якому хотіли б передати повноваження, роз'яснити, у чому полягає мета делегування і які вигоди він отримає.  Насамперед, слід делегувати повноваження співробітникам, які прагнуть професійного та кар'єрного зростання.
4. Делегування - це не спосіб позбутися нудної, рутинної роботи або впоратися із завалом, коли підтискають терміни.  Доручайте співробітникам різні завдання, у тому числі цікаві, які потребують творчого підходу.  Інакше підлеглі будуть розчаровані, делегування викликатиме у них лише негативні враження.
5. Завжди давайте чіткі вказівки.  Жодних розпливчастих формулювань, які неминуче породжують хаос.  Ви повинні пояснити, що саме і в який термін потрібно зробити.  Обговорюйте з підлеглим, коли він звітуватиме про проміжні підсумки роботи і яким чином, коли має надати остаточний звіт.
Якщо ви вважаєте за краще, щоб співробітник використовував для досягнення поставленої мети певні методи роботи, попередьте про це відразу.  При цьому строго обмежувати свободу дій не варто, інакше втрачається весь сенс делегування, співробітник не вчиться приймати рішення.
6. Співробітник, якому ви делегуєте повноваження, повинен мати у своєму розпорядженні все, що необхідно для виконання поставленого завдання.  Ви повинні забезпечити підлеглого владою, інформацією та ресурсами, які йому потрібні для досягнення мети, але не більше.  У тому числі, слід проінформувати колектив, кому та які саме повноваження ви делегували.
7. Не відступайте, делеговані повноваження не повинні повертатись назад до вас.  Звичайно, не у всіх і далеко не все виходитиме з першого разу, але не можна допускати, щоб співробітники відмовлялися від виконання поставлених завдань.  Ви можете допомогти порадою, виділити більше ресурсів, призначити помічника, але зобов'язані переконати підлеглого в тому, що він має йти до кінця, поки мети не буде досягнуто.  Вам потрібна сильна команда справжніх професіоналів, відповідальних, впевнених у собі, досить самостійних у прийнятті рішень, щоб не відволікати вас через кожну дрібницю.

comments powered by Disqus

Читайте также

Рубрики блогу

Популярне

Теги

робота освіта карєра веб дизайн туризм php c с java бизнес турагенство візове оформлення CMS Joomla WordPress створення сайту бронювання персонал мотивація економіст фінансист Програміст авк кошторис створення сайта інтернет створення сайтів бухгалтерія бухгалтерський облік бізнес управління персоналом работа закони Excel внз навчання офіс бухгалтер пошук роботи логістика зед перевезення вантажів зп перевезення вантажі фінансовий аналіз економіка фінанси курси програмування hr hr-менеджер кошторисник ефективність запаси склад перевезення вантажу підприємство резюме презентація клієнти співбесіди іврит інтерв'ю ЗЕД відрядження оренда криза митний брокер календарь бухгалтера митниці роота бухгалтера маркетинг НБУ банки кошторисна справа бюджет податки штрафи ПДФО бухгалтерський облік ЕДРПОУ НДС ПДВ тестування