Зразок сертифiкатуОбразец сертификата

Чи варто витрачати гроші на навчання працівників?

25 травня 2014, 4261
Категорія: управління персоналом
Чи варто витрачати гроші на навчання працівників?

Багато начальників не хочуть витрачати час, сили та гроші на те, щоб регулярно підвищувати кваліфікацію свого персоналу.  Вони кажуть, що найкраще одразу брати компетентних співробітників.
Однак така позиція не враховує того, що у сучасному світі ніщо не стоїть на місці.  Технології розвиваються, конкуренція зростає, і те, що було найпередовішим ще недавно, може стати застарілим безнадійно вже через досить короткий проміжок часу.
А успіх підприємства, як відомо, дуже залежить від компетентності співробітників.  І чим більш кваліфіковані фахівці на вас працюють, тим успішнішими будуть результати їхньої праці, а отже – і всієї компанії.
Навіщо потрібне навчання співробітників?
Щоб підвищити кваліфікацію.  Працівник, який має багато нових знань, може генерувати свіжі, успішніші ідеї та кращі вирішувати проблеми, що виникають у робочому процесі.
Мотивація.  Коли ви витрачаєте гроші на навчання своїх співробітників, ви показуєте, що піклуєтеся про них.  Розуміючи, що в їхнє професійне зростання вкладають гроші, вони намагатимуться показати, що це зроблено не дарма.
Професійна специфіка.  Програмісти, бухгалтери та фахівці низки інших професій повинні не відставати від нововведень у своїй сфері.  А через технічний прогрес вони з'являються з дуже великою швидкістю.  Без додаткового навчання кваліфікацію працівника буде втрачено.
Міжнародні стандарти  Якщо ваша компанія працює з іноземними фірмами або має філії в інших країнах, співробітникам потрібно знати світові стандарти.  Таким прикладом може бути міжнародна фінансова звітність.
Окупиться сторицею
Отже, навчання персоналу, безумовно, потрібне і корисне для будь-якої компанії.  Найефективнішим та найшвидшим способом навчити працівників новим навичкам та підвищити їх кваліфікацію є тренінги, семінари та професійні курси.  Однак на все це потрібно витрачати гроші.  І ось тут багато власників фірм починають думати, що можуть вкласти дані кошти більш ефективно - в ребрендинг, рекламу та інші корисні для компанії речі.  Проте вони завжди розуміють, що насправді підвищення кваліфікації працівників допомагає заощадити, а чи не навпаки.
Адже пошук нового персоналу – справа дуже затратна та клопітна.  Навіщо шукати нову людину на вищу посаду, якщо у вашій фірмі є вже перспективні та лояльні фахівці, яким просто не вистачає певних знань?  Крім того, регулярне навчання співробітників – один із факторів, який допомагає уникнути плинності кадрів.
Мало хто захоче звільнятися з фірми, яка дбає про своїх працівників та надає їм додаткові можливості для професійного зростання.  Також врахуйте, що багато співробітників не можуть реалізувати свій потенціал повністю просто через відсутність додаткових знань.  А це означає втрату можливого прибутку для компанії.
Кого навчати?
Якщо ваша фірма перебуває у скрутному матеріальному становищі, але ви все одно хочете підвищити кваліфікованих співробітників, можливо, є сенс відправляти на курси не всіх, а найперспективніших.
Виберіть тих людей, які по-справжньому лояльні до компанії, «горять» своєю справою та націлені насамперед на результат.  Ще можна відправляти на підвищення кваліфікації тих, хто обіймає ключові посади у компанії.  Чи не зайвим буде навчити і претендентів на підвищення, щоб вони одразу максимально відповідали новій посаді.
Також ви можете скористатися послугами спеціалістів з оцінки персоналу.  Проведіть анкетування серед працівників.  З'ясуйте, яких знань та навичок не вистачає кожному для більш ефективної роботи, і хто справді хоче підвищити свою кваліфікацію.
До речі, експерти з'ясували, що в результаті подібного опитування нерідко з'ясовується, що 20% працівників працюють набагато успішніше, ніж решта 80%.  Кого ж із них відправити на навчання?  Тут думки поділяються.  Одні кажуть (і ми схильні в них погодитися), що потрібно підвищувати кваліфікацію саме найкращих.  У них спочатку набагато більший потенціал, і завдяки навчанню робота стане ще ефективнішою.  Інша точка зору – що потрібно підтягувати та розкривати потенціал відстаючих.  Вибір у разі залишається за роботодавцем.
Не хочу вчитися...
Але що робити, якщо ви вже визначилися зі співробітниками, яких відправлятимете на підвищення кваліфікації, виділили на це кошти, і раптом зіткнулися з тим, що самі працівники не дуже хочуть навчатися?  Вони ходять на курси без особливого ентузіазму і постійно скаржаться – мовляв, навіщо їм це потрібно.  Якщо у вас склалася подібна ситуація, це однозначно привід задуматися.
Насамперед, з'ясуйте, чи дійсно необхідні вашому персоналу саме ті знання, яким ви відправили їх навчатися?  Адже іноді буває так, що начальство відправляє людей на курси та тренінги просто «для галочки», а насправді ці навички їм у роботі просто не потрібні.  Однак якщо це навчання дійсно допоможе вашому співробітнику працювати більш ефективно, а він все продовжує пирхати, тут можливі два варіанти.
Перший – ця людина надто самовпевнена.  Він вважає, що все вже знає, і жодні додаткові навички йому не потрібні.  У такому разі не зайвим буде провести з ним мотиваційну бесіду.  Дохідливо, але доброзичливо поясніть людині, що ніхто не сумнівається у її компетентності.  Навпаки, на додаткове навчання відправляють найперспективніших, щоб вони могли працювати ще краще.
І другий випадок – якщо людина в принципі не зацікавлена у тому, щоб працювати краще.  Тоді проаналізуйте, чи немає у цьому вашої вини.  Можливо, працівники недостатньо мотивовані – як морально, так і матеріально.  Але якщо ви розумієте, що проблема все-таки в людині, і вона просто не прагне успіху, це привід задуматися, чи потрібна вам така людина в команді.  Адже, як відомо, поганий той солдат, який не хоче стати генералом.
І найголовніше – ретельно обирайте курси та тренінги, на які збираєтеся відправляти співробітників.  Пам'ятайте, що суха теорія не надасть необхідних навичок.  Тому простежте, щоб у програмі навчання було максимум практичних занять.

comments powered by Disqus

Читайте также

Рубрики блогу

Популярне

Теги

робота освіта карєра веб дизайн туризм php c с java бизнес турагенство візове оформлення CMS Joomla WordPress створення сайту бронювання персонал мотивація економіст фінансист Програміст авк кошторис створення сайта інтернет створення сайтів бухгалтерія бухгалтерський облік бізнес управління персоналом работа закони Excel внз навчання офіс бухгалтер пошук роботи логістика зед перевезення вантажів зп перевезення вантажі фінансовий аналіз економіка фінанси курси програмування hr hr-менеджер кошторисник ефективність запаси склад перевезення вантажу підприємство резюме презентація клієнти співбесіди іврит інтерв'ю ЗЕД відрядження оренда криза митний брокер календарь бухгалтера митниці роота бухгалтера маркетинг НБУ банки кошторисна справа бюджет податки штрафи ПДФО бухгалтерський облік ЕДРПОУ НДС ПДВ тестування