Інтерв'ю з Надією Березовою
Щоб попередньо познайомити майбутніх слухачів із нашими викладачами, ми розпочинаємо цикл інтерв'ю. У цьому інтерв'ю ми поговоримо з Надією Березовою викладачем курсу з управління персоналом, професіоналом та просто цікавою особистістю.
Про свою професію
Надія, Ви НR-фахівець. Як у Вашому випадку відбувся перехід від психології до кадрового менеджменту?
У HR-менеджменті побачила колосальну перспективу застосування здібностей психолога. Це була та нива, про яку я мріяла. НR-фахівець насамперед менеджер-організатор, а знання психології допомагає діяти бездоганно. Помилка багатьох кадрових працівників, які перейшли зі сфери психології в НR у тому, що вони починають вирішувати особисті проблеми персоналу, а не організації загалом.
Якою є специфіка роботи НR-менеджера в іноземних компаніях? На що звернути увагу, починаючи працювати у міжнародній компанії?
В іноземних компаніях система насамперед. У таких організаціях добре збудовані всі бізнес-процеси, налагоджено корпоративну культуру.
Більше того, існує своя ідеологія, що зводиться часом у ранг релігії компанії. При цьому, як наслідок, у персоналу дуже обмежена можливість нововведень та власних ініціатив, що не дає зростання творчого розвитку. Зате відточує бездоганну майстерність у конкретній задачі.
Чи були якісь курйозні ситуації?
Так! Саме приклад дуже добре ілюструє попереднє питання. В одній іноземній компанії для згуртування колективу було введено в обов'язковий ритуал волейбол у п'ятницю. За кілька тижнів нововведення призвело до загального обурення. Більшість співробітників вечір п'ятниці сприймають суто особистий час, а іноземні керівники бачать вечір п'ятниці як приємне продовження робочого дня. Це яскравий приклад невідповідності традицій. У цьому випадку все закінчилося добре тільки після спільної недільної риболовлі, яка закінчилася в понеділок, ближче до обіду.
Про провали
Все тече і змінюється. Чи багато змін відбувається у діяльності НR? Як відстежувати законодавчі та технологічні нововведення? Чи потрібно постійно відвідувати тренінги з підвищення кваліфікації? Які помилки можуть спричинити штрафні санкції?
Робота HR-менеджера вимагає постійного самовдосконалення як у професійному, так і особистісному плані. Ринок праці постійно змінюється, і щоб встигати реагувати на всі нововведення, необхідно багато читати, спілкуватися з колегами, за найменшої можливості відвідувати семінари, виставки, тренінги. Добре, на сьогоднішній день є багато джерел інформації. Я не втрачаю нагоди відвідати захід, який збагатить мене знаннями. Здобуті знання сьогодні - це примножені гроші завтра.
Про співробітників
Надія, а як Ви підбираєте своїх співробітників? На що звертаєте увагу, крім кваліфікації? Зізнайтеся, чим Вас можна купити, привернути до себе?
Справжню акулу НR-сфери ніщо не привабить. Слід бути дуже уважним і відстежувати у собі симпатії до будь-яких тенденцій. Абсолютна неупередженість – ось наш девіз. Тому моє правило: зустрічатися з претендентом мінімум 2 рази, щоб переконатися в прийнятті вірного рішення.
Про сім'ю та кар'єру
Ви щаслива дружина та любляча мама. Як вдається поєднувати турботу про сім'ю та кар'єру в НR-сфері?
У моїй сім'ї всі займаються своєю справою та дають таку можливість іншим. На роботі займаємося лише роботою, викладаючись на 100 та 150%, вдома – лише сімейними питаннями, не залучаючи робочі моменти.
Секрет успіху
Ваш секрет успіху, Надія?
Коротко і ясно – якщо людина займається своєю улюбленою справою, їй гарантовано успіх.
Жінка в бізнесі
Чи актуальна сьогодні тема ґендерної рівності? Який відсоток жінок займає керівні посади?
Це вже у минулому. Сьогодні головне професіоналізм.
Що заважає жінкам обіймати керівні посади?
Погоджуюся з попереднім запитанням – нічого не заважає. Тільки власна неорганізованість та упередженість.
Чи потрібно вчитися жінкам-керівникам у чоловіків?
Потрібно вчитися професіоналу у професіонала. Не важливо чоловік чи жінка. Навчаються все і завжди.
5 золотих правил від Надії Березової
Правило перше – займайся своєю справою
Правило друге - що б не трапилося все одно займайся тим, що вважаєш за потрібне.
Правило третє – тут і зараз. Не чекайте кращого часу для задуманого. Під час очікування «з'їдається» більшість енергії, необхідна творення. І друге, якщо не можете тут, то не можете і там. Подумайте над сказаним.
Правило четверте - людина сама визначає своє оточення та ступінь його впливу на себе. Сьогодні є час лідерів. Все ж таки краще бути ведучим, ніж веденим.
Правило п'яте – результат пропорційний до кількості позитивного настрою у вас. І не тільки у випадку з бізнесом, а й у житті взагалі.