Інтерв'ю з Тяжової Марією. Курси маркетингу
Марія закінчила НТУУ "КПІ" за спеціальністю "Системи автоматизованого проектування в теплоенергетиці", вступила до аспірантури на факультет "Менеджменту та маркетингу". Очолювала управління маркетингу та реклами у трьох мережевих страхових компаніях. До сфери її обов'язків входило прогнозування зміни показників макросередовища, маркетингові дослідження (конкурентів, страхових продуктів, споживачів, рекламних кампаній), розробка та впровадження маркетингових програм та заходів, розробка та наповнення корпоративних сайтів інформаційними матеріалами, контроль за виконанням та розрахунок ефективності маркетингового комплексу у фінансових організаціях.
— Як ви прийшли до маркетингу?
У маркетинг я прийшла давно і від початку.
То були 90-ті роки. Після довгих роздумів я зрозуміла для себе, що маркетинг – це, мабуть, найцікавіший напрямок для мене. Як наслідок, маркетинг я вирішила зробити своєю спеціальністю. Маркетинг – це завжди цікаво: нові завдання, унікальні проекти. Замість простої, щоденної рутини – безмежне поле для творчості. Для мене дуже важливою є можливість розвиватися і створювати. Адже, наскільки ми знаємо, потреби у споживачів завжди дуже швидко змінюються, тим самим змінюється і специфіка роботи — нові підходи, нові інструменти, методи. Двадцять років тому такого напряму, як маркетинг, не було. Зараз є!
— Поговоримо трохи про сутність роботи. Хто такі маркетологи, чим займаються?
Насамперед почну з того, що маркетолог здійснює ефективну комунікацію між фірмою та ринком. Починається робота маркетолога з вивчення ринку, споживачів, структури пропозиції та ринкових можливостей. На цьому етапі дуже важливо знайти або створити сегменти ринку, які б фірма обслуговувала. З урахуванням, звичайно, наявних у фірми ресурсів - фінансових, кадрових, виробничих.
— Якими потрібно мати особистісні та професійні якості, щоб стати гарним маркетологом?
Працездатністю. Відповідальністю. Порядність. Аналітичним складом розуму.
Допитливістю. Товариською. Широтою поглядів. Умінням працювати у команді.
Звичайно, необхідні навички роботи із загальними та прикладними комп'ютерними програмами. Знання іноземних мов.
— Що означає для вас реклама?
Реклама – це двигун торгівлі, інструмент переконання споживача.
У реклами функція ще й інформаційна. Наприклад, у вас за рогом відкриється новий магазин побутової техніки з низькими цінами. А без реклами можна довго чекати, доки бабуся-сусідка розповість, що туди сходила і по акції виграла пилосос. По суті, реклама – це істотна частина нашого життя. Кожен із нас постійно щось рекламує. І це факт!
— Найкраща книга про рекламу це…
Складно сказати. Сьогодні все швидко старіє. Крім того, багато корисного можна знайти в книгах не про рекламу та інтернет. Я б порекомендувала читати форуми та періодику, вивчати іноземні мови. Вбирайте все, що вас оточує. Життя саме підказує, у якому напрямку рухатись далі.
— Що надихає вас у роботі?
Наявність великого обсягу цікавих завдань, які потребують великої самовіддачі нестандартного підходу.
— Про що мрієте?
Мрію більше часу проводити зі своєю родиною. Моя сім'я – це мама, яка для мене є музою та найкращою подругою; мій син, якого я обожнюю і такса на прізвисько Лиса - улюблениця нашої родини.
— Поділіться з нами на які вчинки, поки що не вистачило сміливості?
Я дуже боюся висоти, для мене 3-й поверх – це вже високо. Я б ні за що не наважилася пригнути з парашута. Взагалі, все, що стосується висоти, у мене викликає панічний страх.
— Розкажіть про Вашу любов до кулінарії та домашніх рослин?
Я Водолій. Я вмію займатися прополкою городу та його поливанням. Єдина квітка, яку я можу доглядати, це кактус. Готую я дуже рідко, але смачно. Я люблю, щоб було все естетично та красиво.
— Припустимо, у Вас виник шанс змінити свою професію. Що б Ви обрали?
Реалізувала б себе як оперна співачка чи балерина. У дитинстві я була активною та творчою дитиною. Завжди була у центрі уваги. Була неодноразово ведучою, співала, танцювала. Дуже любила виступати перед публікою. І зараз після стількох років я не можу жити без аудиторії. Я віддаю аудиторії рівно стільки, скільки отримую. Тому, швидше за все, мені дуже цікаво займатися викладацькою діяльністю. Не можна жити, зациклившись лише на собі!