Зразок сертифiкатуОбразец сертификата

Бухгалтерський облік ПДВ, коригування ПЗ та ПК, податкові накладні

2 грудня 2014, 9034
Категорія: бухгалтерський облік

Бухгалтерський облік ПДВ досить копіткий та трудомісткий.  Для ведення обліку операцій із ПДВ використовують субрахунки 641 «Розрахунки з податків», 643 «Податкові зобов'язання» та 644 «Податковий кредит».  641 субрахунок призначений для відображення сум ПДВ з операцій з відвантаження та оплати товарів, послуг.  На 643 субрахунку ведеться облік податкового зобов'язання ПДВ щодо отриманих авансів у рахунок майбутнього відвантаження товарів, послуг.


На 644 субрахунки ведуть облік сум ПДВ за перерахованими авансами, на які підприємство має право зменшити податкове зобов'язання.  641 та 643 субрахунки є пасивними.  За кредитом – суми ПДВ, які підлягають сплаті, за дебетом – оплата ПДВ, списання.  644 субрахунок є контрпасивним.  Це означає, що 644 рахунок призначений лише для коригування пасивних рахунків.  Обороти цьому субрахунку відображаються як і, як і активних рахунках.  За дебетом 644 відображається сума ПДВ у складі оплати товарів послуги постачальнику, продавцю, а, по кредиту – списання сум ПДВ.


Типові проводки:
Отримано товар від постачальника – Дп 282 Кт 631 (сума без ПДВ)
Відображено ПДВ – Дт 641 Кт 631
Отримано аванс від замовника: Дт 311 Кт 681
Відображено ПДВ – Дт 643 Кт 641
Відвантажений товар покупцю – Дт 361 Кт 702
Відображено ПДВ – Дт 702 Кт 641
Перераховано аванс за товари постачальнику – Дт 371 Кт 311
Відображено ПДВ у сумі авансу – Дп 641 Кт 644
Отримано товари від постачальника – Дп 28 Кт 631 (без ПДВ)
Відображено ПДВ – Дт 644 Кт 631
Зарахування попередньої оплати – Дп 631 Кт 371
Продані товари – Дт 282 Кт 702
Відображено ПДВ – Дт 702 Кт 643
Правила коригування Податкового зобов'язання (ПЗ) та податкового кредиту (ПК) визначено ПКУ ст.  192, нар.  V.
Коригування сум ПДВ відбувається у разі повернення товару, послуг чи авансу.  Порядок коригування визначено наступним чином: якщо після відвантаження товару, послуги або отримання авансу відбулася зміна цін, то ПЗ та ПК коригуються відповідно на суму зменшення чи збільшення.  Таке коригування можливе, якщо обидва суб'єкти є платниками ПДВ і на дату відвантаження та на дату повернення товару/авансу.  Якщо на кінець звітного періоду, в якому відбувається повернення, постачальник не є платником ПДВ, коригування не дозволяється.  Також заборонено коригування сум ПДВ, якщо повернення товару походить від неплатника ПДВ, навіть якщо на момент відвантаження він вважався платником у неповному обсязі, а постачальник компенсує йому не всю суму повернення.
При відвантаженні товарів, наданні послуг продавець зобов'язаний на вимогу покупця видати йому податкову накладну.  З 1 січня 2015 року набувають чинності зміни, які зобов'язують надавати податкову накладну лише в електронному вигляді, яка зареєстрована в ЄРПН.  Крім того, мінімальний товарообіг, який дозволяє стати платником ПДВ, збільшено із 300 тис. грн до 1 млн. грн.  Податкова накладна повинна мати такі обов'язкові реквізити: номер документа, дату, повну або скорочену назву продавця, адресу, податковий номер продавця, назву покупця, назву та кількість товару, суму без ПДВ, ставку ПДВ, суму ПДВ, загальну суму з ПДВ, вид цивільно  -правового договору  Для підакцизних товарів та товарів, що ввозяться на митну територію України, необхідно зазначати також код товару згідно з УКТЗЕД.
Податкова накладна складається у двох примірниках – для продавця та покупця у день виникнення ПЗ.  Усі податкові накладні реєструються у реєстрі отриманих/виданих податкових накладних.  Податкові накладні складаються на кожне повне або часткове відвантаження товарів/послуг та отримання авансу.  Право на нарахування податку та видачу податкових накладних мають лише суб'єкти, зареєстровані платниками ПДВ.
Платники ПДВ подають до контролюючих органів реєстру податкових накладних в електронному вигляді, для контролю правильності та достовірності відображення сум ПЗ та ПК.  Усі податкові накладні та коригування реєструються в Єдиному Реєстрі податкових накладних протягом 15 днів з дати їх складання.  Підтвердженням внесення накладної до реєстру є квитанція в електронному вигляді.  Якщо накладна складена неправильно, постачальник/покупець отримує квитанцію з відмовою та поясненням причин відмови.  Причини відмови можуть полягати у неправильному заповненні податкової накладної та невідповідності сум ПЗ та ПК даним Єдиного реєстру.
З 1 січня 2015 року вся звітність з ПДВ має подаватися лише в електронному вигляді, хоча й сьогодні більшість підприємств подають електронну звітність.  Єдине, що треба тут відзначити, це те, що цифровий підпис можна отримати безкоштовно, відвідавши Центр обслуговування платників Міндоходів.
Для коректного відображення всіх операцій із ПДВ у програмі 1С 8.2 необхідно правильно заповнювати реквізити та поля, а саме налаштувати систему оподаткування, заповнити параметри податкового обліку.  При заповненні даних договору з покупцем необхідно зазначати, що він є платником ПДВ.  Для визначення бази оподаткування необхідно вибрати один із трьох варіантів – «по першій події», «по відвантаженню», «по оплаті».  Під час створення документа в меню ціна/валюта можна вибрати ціну з ПДВ або без.
Податкові накладні від постачальника реєструються виходячи з документів «Надходження товарів та послуг» з видом операції «Податкова накладна».  Коригування відбувається на підставі документа «Повернення товару».  Створення податкової накладної можна здійснити двома способами.  З товарного документа чи шляхом формування податкових накладних.  У першому випадку вибираємо меню «введення на підставі» та вибираємо потрібний документ.  Але якщо програма не бачить причин для нарахування ПДВ, необхідно вибрати другий варіант формування податкових накладних, де потрібно вказати період, вид розрахунків, контрагентів і натиснути сформувати.
Коригування податкових накладних відбувається на підставі документа "Повернення товару".  Для формування звіту вибираємо меню «звіти» «Регламентована звітність» у вікні вибираємо «Декларація ПДВ», заповнюємо налаштування та натискаємо «ОК».  Для декларації ПДВ вибирають розширені налаштування.  Далі відчиниться вікно з типовою формою декларації.  Після її заповнення натискаємо "ОК".  Результат можна перевірити у Журналі регламентованої звітності.
Для надсилання звітності з ПДВ використовують програму М.Є.Д.О.К.  Залежно від налаштувань програми імпорт звітів із програми 1С у М.Е.Д.О.К.  відбувається наступним чином - або шляхом перекидання до папки або безпосередньо.  Звіт має бути у форматі XML з головним документом та додатками 1,2.  У такий спосіб формується пакетна звітність.  У меню звіт – реєстр звітів вибираємо новий звіт – створюємо нову декларацію з ПДВ – вибираємо оновлений документ, який готовий до завантаження, за таким же принципом створюємо додатки – наступні дії – надіслати пакет на підпис – відправити до контролюючого органу.

comments powered by Disqus

Читайте также

Рубрики блогу

Популярне

Теги

робота освіта карєра веб дизайн туризм php c с java бизнес турагенство візове оформлення CMS Joomla WordPress створення сайту бронювання персонал мотивація економіст фінансист Програміст авк кошторис створення сайта інтернет створення сайтів бухгалтерія бухгалтерський облік бізнес управління персоналом работа закони Excel внз навчання офіс бухгалтер пошук роботи логістика зед перевезення вантажів зп перевезення вантажі фінансовий аналіз економіка фінанси курси програмування hr hr-менеджер кошторисник ефективність запаси склад перевезення вантажу підприємство резюме презентація клієнти співбесіди іврит інтерв'ю ЗЕД відрядження оренда криза митний брокер календарь бухгалтера митниці роота бухгалтера маркетинг НБУ банки кошторисна справа бюджет податки штрафи ПДФО бухгалтерський облік ЕДРПОУ НДС ПДВ тестування