Зразок сертифiкатуОбразец сертификата

Співробітник зі своїм авто: правильно оформляємо оренду транспортного засобу

16 червня 2014, 5588
Категорія: бухгалтерський облік
Співробітник зі своїм авто: правильно оформляємо оренду транспортного засобу

Дедалі частіше на підприємство приходять працювати співробітники зі своїм автомобілем. У разі фірма може орендувати в них транспортні засоби. У цьому є свої плюси та мінуси для кожної із сторін, але головне правильно, з погляду закону, бухгалтерського та податкового обліку, оформити оренду автомобіля. Про це й йтиметься.

Укладання договору оренди на автомобіль співробітника має свої переваги та недоліки як для нього самого, так і для компанії, де він працює. Отже, перш ніж вдаватися до подробиць бухгалтерського оформлення цієї угоди, розглянемо її плюси та мінуси для обох сторін.

Плюси для підприємства:

  • збереження оборотних активів та можливість використовувати їх у більш рентабельних напрямках;
  • підприємство несе страхової відповідальності;
  • можливість розірвання договору оренди без значних витрат;
  • прибутки від роботи належать підприємству;
  • мінімальні витрати на обслуговування;
  • не потрібно сплачувати амортизацію;
  • оплачуються лише витрати у робочий час чи дні;
  • всі витрати згідно з договором можна списати.

Мінуси для підприємства:

  • податки до фондів (податок на прибуток, ПДФО);
  • оплата обов'язкових платежів згідно з договором (орендна плата, паливо) незалежно від результатів діяльності підприємства;
  • після закінчення терміну договору право власності залишається в орендодавця (співробітника).

Плюси для співробітника:

  • зарплата співробітників зі своїм авто, як правило, вища, ніж у співробітників без автомобіля;
  • оплата палива;
  • додатковий дохід у вигляді орендної плати, якщо він не включений до заробітної плати.

Мінуси для співробітника:

  • оплата страховки;
  • оплата ремонту;
  • швидке фізичне зношування автомобіля;
  • амортизація не оплачується;
  • інші члени сім'ї (власники) можуть використовувати авто лише у неробочий час;
  • використання авто у неробочий час та витрати на пальне не оплачуються.

Укладання договору оренди
Для того, щоб все було у правовому полі, підприємство могло списати витрати, а співробітник отримувати дохід від здачі в оренду авто, укладається договір оренди. У ньому обумовлено всі основні поняття, вимоги та терміни оренди. З погляду закону, правові відносини у разі регулюються Цивільним і Господарським Кодексами. А з погляду бухгалтерії – Стандартами (положеннями) бухгалтерського обліку (ПБО), а саме – Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 14 «Оренда».

Первинним документом, що підтверджує початок оренди є акт прийому-передачі автомобіля в оренду. З моменту підписання цього акта набирає чинності всі договірні зобов'язання щодо оренди автомобіля. При здаванні або розірванні договору також складається акт прийому-передачі автомобіля, щоб уникнути суперечок і конфліктів.

Бухгалтерський облік після укладання договору
У бухгалтерському обліку оренда автомобіля, як правило, відноситься до операційної оренди. Автомобіль у ситуації виступає основним засобом (ОС) і відбивається на позабалансовому рахунку 01 «Орендовані необоротні активи». При постановці на облік відображається вартість згідно з договором оренди. За кожним ОС закріплюється індивідуальний інвентарний номер, який згодом застосовується і для аналітичного обліку.

У договорі має бути зазначено, яких видів робіт використовується автомобіль. Залежно від того, що це за роботи, доходи, отримані від експлуатації транспортного засобу, можуть ставитися як до основних (відбиваються на 703 рахунку), так і до «інших операційних» (відбиваються на 713 рахунку).

Щодо витрат, то тут така сама ситуація. При використанні авто в основній діяльності витрати списують на 23 рахунок, при використанні в інших областях - а 949 рахунок. Усі доходи та витрати, пов'язані з орендою авто, відображаються у тому періоді, коли фактично були отримані або вчинені. Усі доходи та витрати також відображаються і у фінансовій звітності на відповідних рахунках.

Як правило, підприємство оплачує лише витрати на паливо. Норми витрати пального регулюються наказом Міністерства транспорту. Варто зазначити, що витрати на страхування цивільної відповідальності та амортизацію не списуються підприємством, оскільки це не передбачено Податковим Кодексом України. Тому орендодавець сам оплачує вартість страховки та не отримує суму амортизації.

Що ж до податкового обліку, то тут усі операції, як і й у бухгалтерському, відбиваються в останній момент їх виникнення і ставляться до відповідного періоду. Внаслідок здачі автомобіля в оренду працівник отримує дохід. Із цього доходу виплачуються податки, а саме ПДФО. Причому платником є юр. особа, тобто підприємство-орендар. Оплата суми податку має бути здійснена не пізніше ніж через 20 календарних днів після здачі звіту за останнім календарним днем звітного періоду. За несвоєчасної оплати підприємству нараховують штраф.

comments powered by Disqus

Читайте также

Рубрики блогу

Популярне

Теги

робота освіта карєра веб дизайн туризм php c с java бизнес турагенство візове оформлення CMS Joomla WordPress створення сайту бронювання персонал мотивація економіст фінансист Програміст авк кошторис створення сайта інтернет створення сайтів бухгалтерія бухгалтерський облік бізнес управління персоналом работа закони Excel внз навчання офіс бухгалтер пошук роботи логістика зед перевезення вантажів зп перевезення вантажі фінансовий аналіз економіка фінанси курси програмування hr hr-менеджер кошторисник ефективність запаси склад перевезення вантажу підприємство резюме презентація клієнти співбесіди іврит інтерв'ю ЗЕД відрядження оренда криза митний брокер календарь бухгалтера митниці роота бухгалтера маркетинг НБУ банки кошторисна справа бюджет податки штрафи ПДФО бухгалтерський облік ЕДРПОУ НДС ПДВ тестування