Зразок сертифiкатуОбразец сертификата

Купити офіс чи взяти в оренду?

9 травня 2014, 2607
Категорія: Бізнес
Купити офіс чи взяти в оренду?

Купити офіс чи взяти в оренду?

Одна із застав успішного бізнесу – правильно підібране офісне приміщення. Адже саме офіс – це «обличчя» фірми. Якщо він чистий, затишний, охайний знаходиться в місці зі зручною транспортною розв'язкою і в гарній будівлі – клієнтам та співробітникам приємно там буде. Відповідно, і прибуток ваш від цього тільки зростатиме.

Багато бізнесменів на початку роботи над власною справою або після декількох років успішного просування задаються питанням, що вигідніше: купити офісне приміщення чи взяти в оренду? І той, інший варіант має свої переваги і недоліки.

Оренда

Якщо ви – підприємець-початківець, то більшість експертів рекомендують новачкам взяти офіс в оренду. Адже ви поки що не знаєте напевно: чи вийде у вас побудувати бізнес, чи ні? Будьте реалістичними і не забувайте, що, на жаль, більше половини стартапів «прогорають» у перший же рік роботи.

Тим більше, варто взяти приміщення в оренду, якщо ваш бізнес розрахований лише на кілька років, тобто не є довгостроковим підприємством. Звичайно, можна придбати офіс, сподіваючись потім продати його за вигіднішою ціною, проте врахуйте, що це не завжди виходить.

Справа в тому, що офісна нерухомість нерідко падає в ціні, особливо якщо приміщення важко піддається модернізації і його складно пристосувати під свої потреби. Адже ринок офісної нерухомості постійно розвиваються, на ньому з'являються пропозиції із впровадженням нових рішень у дизайні та будівельних технологій. Таким чином, якщо ви придбали приміщення класу «А», заплативши за нього відповідну ціну, через кілька років воно вже може перетворитися на офіс класу «Б».

Крім того, слід реалістично розрахувати власні фінансові можливості. Не варто витрачати більшу частину стартового капіталу на покупку приміщення – пам'ятайте, що на початку своєї справи у вас буде також багато інших витрат.

З іншого боку, якщо ви впевнені в успіху свого підприємства, у довгостроковій перспективі придбання офісу буде вигіднішим, ніж його оренда. Адже ціна оренди, наприклад, за 5 років може перевищити вартість самого офісу.

Врахуйте також стан ринку нерухомості зараз. Якщо ціни різко підвищилися, розумніше буде почекати з покупкою власного офісу хоча б деякий час. Візьміть до уваги також інші чинники – як, наприклад, те, наскільки швидко окупиться ваш бізнес, яким буде очікуваний прибуток, і загальні плани вашої фірми на найближче майбутнє.

Покупка

Однак, якщо ви вирішили все ж таки придбати офіс, слід забути про надмірну економію. Якщо ви купуєте, тоді краще вибрати хороше приміщення, яке підходитиме вам за всіма параметрами, нехай навіть воно коштуватиме дорожче. Зважте на місце становища – дуже вигідною може виявитися інвестиція в офісну нерухомість у районі, що розвивається.

Однією із найбільших складнощів у покупці є оформлення відповідної документації. Будьте уважні та обережні, стежте, щоб усі документи були оформлені у суворій відповідності до законодавства України, а також щоб у них був вказаний ваш статус власника офісу. Крім того, вам доведеться зіткнутися з великою кількістю дрібних побутових складностей – наприклад, дрібний та/або капітальний ремонт, комунальне та технічне забезпечення офісу, охорона та багато іншого. Якщо ви берете офіс в оренду, всі ці проблеми вирішує орендодавець.

Як би там не було, а якщо ви ще не зовсім точно визначилися зі своїми вимогами до приміщення, або ж не впевнені в успіху бізнесу, краще поки все ж таки не купувати офіс, а віддати перевагу оренді. Тоді перед тим, як придбати приміщення, ви вже точно уявлятимете, що саме вам потрібно. А якщо офіс, який ви знімаєте, ідеально підходитиме за всіма параметрами, можна буде потім спробувати домовитися з власником про те, щоб викупити його.

Агенти рекомендують бізнесменам з усіх категорій вибирати найоптимальнішу – офіси класу «В». Це – вже обладнане приміщення, яке піддається модернізації та вдосконаленню. Тобто ви зможете без особливих проблем його переробити під власні потреби.

Також можна зняти або придбати приміщення у бізнес-центрі. Завдяки цьому у вас буде все необхідне вже від самого початку – і інтернет, і готова система безпеки, естетичний інтер'єр, ресторани і навіть розважальні заклади, де можна провести зі своїми співробітниками корпоративну вечірку.

Ще один варіант покупки, який підійде у більш довгостроковій перспективі – це придбання частки у будівництві. Якщо поки ви орендуєте офіс і питання власного приміщення для вас неважливе, можна непогано заощадити на подібній угоді. Крім того, ви відразу ж зможете вибрати таке оздоблення, яке подобається вам, і взагалі по максимуму зробити офісне приміщення придатним для себе. Та й новобудови найчастіше викликають більший інтерес у відвідувачів – адже їм завжди цікаво навіть просто зайти та озирнутися у новій будівлі.

Ну якщо ваш бізнес не доживе до закінчення будівництва - а таке, на жаль, нерідко зустрічається в наш багатий на кризи час - ви завжди зможете здавати офіс в оренду або продати з вигодою для себе.

Іноді як офісні приміщення використовуються також квартири в житлових будинках, які знаходяться на першому поверсі. Але їхня оренда може обійтися дорожче, ніж нежитлових приміщень. Та й клієнти, як правило, скептично сприймають офіси, що знаходяться у перероблених квартирах.

Однак, щоб ви не обрали – оренду чи покупку – досвідчені бізнесмени радять звернутися зі своїм запитом до гарного агентства нерухомості. Це допоможе вам заощадити час, а також убезпечити себе юридично за допомогою відповідного договору з посередником. Інший варіант – пошукати самим через знайомих. Цей спосіб, мабуть, один із найбільш надійних, проте не у всіх є друзі, які здають в оренду приміщення. Також ви можете самі подати оголошення на відповідний сайт або в газету.

comments powered by Disqus

Читайте также

Рубрики блогу

Популярне

Теги

робота освіта карєра веб дизайн туризм php c с java бизнес турагенство візове оформлення CMS Joomla WordPress створення сайту бронювання персонал мотивація економіст фінансист Програміст авк кошторис створення сайта інтернет створення сайтів бухгалтерія бухгалтерський облік бізнес управління персоналом работа закони Excel внз навчання офіс бухгалтер пошук роботи логістика зед перевезення вантажів зп перевезення вантажі фінансовий аналіз економіка фінанси курси програмування hr hr-менеджер кошторисник ефективність запаси склад перевезення вантажу підприємство резюме презентація клієнти співбесіди іврит інтерв'ю ЗЕД відрядження оренда криза митний брокер календарь бухгалтера митниці роота бухгалтера маркетинг НБУ банки кошторисна справа бюджет податки штрафи ПДФО бухгалтерський облік ЕДРПОУ НДС ПДВ тестування