Зразок сертифiкатуОбразец сертификата

Чи можлива логістика без фінансового планування?

11 червня 2014, 2960
Категорія: логістика і ЗЕД
Чи можлива логістика без фінансового планування?

Логістика - важлива сфера діяльності підприємства.  Вона пов'язана із закупівлею, транспортуванням, розмитненням, складуванням, зберіганням товарно-матеріальних цінностей, а також з просуванням готової продукції від виробника до кінцевого споживача.  Всі ці операції пов'язані з великими фінансовими витратами, які мають чітко плануватися, тому що від їхньої ефективності залежить, наскільки прибутковою та успішною буде робота компанії чи підприємства загалом.
Відділ логістики, який знає як питання закупівлі, так і збуту, дуже тісно співпрацює з фінансовим відділом.  І навіть виконує деякі функції, пов'язані зі складанням планів майбутніх витрат, прогнозом грошових надходжень від реалізації товарів та аналізом фінансових результатів діяльності за конкретними ділянками роботи відділу або за конкретним асортиментом продукції.
Планування витрат на закупівлю продукції
У функції менеджера з логістики, який займається закупівлею товарів, сировини, матеріалів чи обладнання входить складання планів та прогнозів закупівлі, а також безпосереднє складання графіка оплат постачальникам за продукцію, що рекомендується для виконання фінансового відділу чи бухгалтерії.
Насамперед менеджер з імпорту або закупівель аналізує запаси продукції на складі, їх витрату за певний період та оборотність і робить прогноз майбутнього замовлення, виходячи з фінансової ефективності поставки даного асортименту продукції у певних кількостях.  Зазвичай ці дані у повному обсязі можна отримати у програмі 1:С Бухгалтерія, 1:С Підприємство або 1:С Управління торгівлею, а потім їх обробляють у Excel.  Перед тим, як зробити замовлення, менеджер обов'язково отримує цінову пропозицію або прайс-лист постачальника та розраховує собівартість продукції з огляду на всі транспортні витрати, податки, митні витрати та інші платежі.
Ризики додаткових витрат
Оскільки логістика пов'язана з численними ризиками, тим більше в умовах нестабільної економіки, інфляції, різких змін курсів валют, менеджеру не завжди вдається абсолютно чітко спрогнозувати собівартість і досягти того, щоб реальні витрати не перевищували запланованих.
Наприклад, вартість товару може збільшитись у разі зміни курсу іноземної валюти, виникнення незапланованих витрат на зберігання або перевантаження продукції в дорозі.  Також планка витрат може піднятися через зростання витрат, пов'язаних із митним оформленням вантажів – збільшенням суми ввізного мита, простоєм транспорту під час розмитнення та інших непередбачених ситуацій.
Водночас для нормального функціонування підприємства собівартість продукції, а також витрати на її закупівлю та перевезення мають бути чітко сплановані та їх потрібно дотримуватись.  Інакше підприємство не зможе працювати, продавати продукцію та підтримувати її конкурентоспроможність та стабільний купівельний попит.  У цьому полягає мистецтво та величезна відповідальність менеджера з логістики, який має все передбачити, проаналізувати всі можливі ризики наперед та придумати, як їх уникнути.  Наприклад, у собівартості продукції завжди закладається певний відсоток такий випадок, і навіть в кожного менеджера існує безліч своїх рецептів вирішення цієї проблеми.
Складання графіка оплат
Після проведення переговорів з постачальниками, обговорення всіх можливостей отримання знижок на товар і вигідніших для компанії умов платежу, менеджер з логістики або закупівель робить замовлення постачальнику.  Звичайно, необхідно також узгодити це замовлення з керівництвом підприємства та, можливо, з відділом продажів.
Отримуючи інвойс або проформа інвойс від постачальника, менеджер віддає цей документ до бухгалтерії для оплати необхідної суми, у разі імпортних закупівель додає контракт.
Якщо закупівлі здійснюються за передоплатою, вона має бути внесена якнайшвидше.  Якщо в бухгалтерії немає необхідної суми, відвантаження продукції буде затримуватися і на підприємстві можуть виникнути простої.  Тому дуже часто від менеджерів вимагають складання прогнозів чи планів видатків на майбутній період.
Якщо договір передбачає відстрочку платежу, товар буде відвантажено вчасно, але за певний період (зазвичай 30 чи 60 днів) потрібно буде обумовлену суму постачальнику виплатити.  Тому менеджер пише для бухгалтерії суму замовлення та розраховує дату, коли її потрібно сплатити.
Така ж ситуація і з платежами перевізникам та експедиторам.  Відповідно до домовленості менеджер з логістики планує необхідні виплати та контролює, як вони здійснюються.  Щодо митних платежів, вони мають бути спрямовані на рахунок регіональної митниці до приходу вантажу.  Тільки в такому випадку можна буде оформити необхідні документи та списати необхідну суму після прибуття товару на місце призначення.  Тому менеджер розраховує цю суму за кілька днів до надходження вантажу, передає дані до бухгалтерії та стежить за тим, щоб вона була сплачена не раніше і не пізніше ніж потрібно.
Витрати просування продукції
Менеджери зі збуту чи керівники відповідних департаментів становлять стратегічні плани розвитку, пов'язані з виходом нові ринки, стимулюванням попиту продукцію та створенням дилерської мережі.  Відповідно до цього формується бюджет на розвиток, кошти з якого виділяються в міру проходження певних етапів та прогнозуються віддача від цих дій, фінансові результати, які мають бути отримані у конкретні терміни.
Отже, логістика, як у сфері закупівель, і області збуту, тісно пов'язані з фінансовим плануванням.  Ці функції що неспроможні здійснюватися у відриві друг від друга, лише у тісному взаємодії вони забезпечують ефективність діяльності підприємства у цілому.

comments powered by Disqus

Читайте также

Рубрики блогу

Популярне

Теги

робота освіта карєра веб дизайн туризм php c с java бизнес турагенство візове оформлення CMS Joomla WordPress створення сайту бронювання персонал мотивація економіст фінансист Програміст авк кошторис створення сайта інтернет створення сайтів бухгалтерія бухгалтерський облік бізнес управління персоналом работа закони Excel внз навчання офіс бухгалтер пошук роботи логістика зед перевезення вантажів зп перевезення вантажі фінансовий аналіз економіка фінанси курси програмування hr hr-менеджер кошторисник ефективність запаси склад перевезення вантажу підприємство резюме презентація клієнти співбесіди іврит інтерв'ю ЗЕД відрядження оренда криза митний брокер календарь бухгалтера митниці роота бухгалтера маркетинг НБУ банки кошторисна справа бюджет податки штрафи ПДФО бухгалтерський облік ЕДРПОУ НДС ПДВ тестування