Зразок сертифiкатуОбразец сертификата

FIATA: можливості мінімізації ризиків

31 травня 2014, 4441
Категорія: логістика та ЗЕД
FIATA: можливості мінімізації ризиків

FIATA (ФІАТА) – це міжнародна організація, яка об'єднує експедиторів зі 150 країн світу та регулює відносини в галузі морських, автомобільних та повітряних перевезень.  Ця неурядова організація була заснована в 1926 році і має велику вагу в різних регулюючих міжнародних організаціях як консультант.
ФІАТА займається розробкою стандартів професійного навчання експедиторів та затвердженням програм навчання, за якими проводяться спеціалізовані курси у різних країнах.  До того ж вона видає бюлетень «FIATA Review», який містить звіти про діяльність організації, проведення міжнародних виставок, конференцій, актуальні статті на тематику галузі та іншу важливу інформацію.  Крім цього, щорічно вона друкує список усіх компаній, які є членами цієї організації, що стає для них найнадійнішою рекламою та підтвердженням їхнього статусу.
Вступити до FIATA непросто.  Для цього потрібно отримати рекомендацію асоціації міжнародних експедиторів своєї країни та позитивне рішення Президії організації.  В Україні, наприклад, такою асоціацією є АМЕУ.  Національні асоціації розглядають заяви компаній та показники їх господарської діяльності та проводять суворий відбір претендентів.  Заяви приймають лише від тих компаній, які пройшли навчання за програмою ФІАТА та отримали відповідний диплом.  Натомість, крім статусу та іміджу надійної компанії, члени організації отримують також спеціалізовану актуальну інформацію, можливість розміщувати свою рекламу у виданнях ФІАТА, можливість використання логотипу організації у своєму листуванні та в своїй рекламі та індивідуальні консультації та послуги на запит.
Документи FIATA
FIATA також розробляє уніфіковані документи, які регулюють відносини між відправником вантажу, перевізником і експедитором, прискорюють і спрощують доставку вантажів.  Ці документи також прискорюють оплату вантажу покупцем і забезпечують додаткові гарантії збереження товару, оскільки деякі з цих документів пред'являються відправником вантажу до банку як додаткового підтвердження відвантаження.  Ці документи є обов'язковими.  Експедитор може видавати розписки про прийом вантажу у довільній або розробленій самостійно формі, але при цьому не буде жодних гарантій, що такі документи будуть складені грамотно, і при цьому можуть виникати суперечності між сторонами цього договору.
Документи FIATA були розроблені з 60-х по 80-ті роки, але в країнах колишнього СРСР вони почали видаватися національними асоціаціями лише з кінця 90-х років та їх використання в експедиторській практиці все ще є новим та незвичним.
Дозволяючи певним експедиторам видавати розроблені нею документи, ФІАТ підтверджує якість послуг, які надає ця компанія, гарантує надійність перевезення вантажів і підтверджує позитивну репутацію експедитора.
До документів FIATA, що найчастіше використовуються, відносяться:
Сертифікат отримання вантажу або експедиторська розписка FCR.  Вона є першим документом, розробленим FIATA, і була ухвалена ще в 1955 році.  Видаючи таку розписку, експедитор бере на себе всю відповідальність за стан вантажу та за дії перевізників.  Цей документ є гарантією для покупця, що вантаж вже знаходиться в зоні відповідальності експедитора і може пред'являтися продавцем до банку для отримання оплати за товар на інкасо або за акредитивом.
Сертифікат транспортування FCT.  Цей документ дуже схожий на попередній, але різниця полягає в тому, що він має бути наданий покупцем для отримання вантажу.
Інструкція з експедиції FFI.  Вона заповнюється клієнтом і є спрощеною формою замовлення.
Мультимодальний коносамент FBL.  При цьому експедитор виступає перевізником та несе повну відповідальність у разі втрати чи пошкодження вантажу у дорозі.
Заповнюючи ці або інші документи FIATA, експедитор повинен чітко дотримуватись інструкцій організації.  Наприклад, він повинен дуже докладно описувати стан вантажу та упаковки для того, щоб уникнути суперечок та розбіжностей у майбутньому.
Документи FIATA та страхування вантажів
Видаючи відправнику документ або розписку FIATA, експедитор бере на себе повну відповідальність за збереження вантажів, за дії всіх перевізників та інших осіб, які беруть участь у процесі транспортування вантажу.  У деяких випадках, наприклад, при морських перевезеннях розмір цієї відповідальності обмежений конкретними сумами, які залежать від суми фрахту або вартості вантажу.  У свою чергу експедитори повинні страхувати свою відповідальність.  Поліс страхування експедитора є обов'язковим документом та його наявність перевіряється національними асоціаціями.
Таким чином документи FIATA дають додаткові гарантії як власникам вантажу, так і експедитору.  Експортер або імпортер, укладаючи контракт із транспортною компанією – членом FIATA, може бути впевнений у високій якості послуг вантажоперевезення, у високій кваліфікації експедитора, а також у тому, що вся відповідальність за вантаж лежить на цій транспортній компанії.  У свою чергу експедитори теж захищені від непередбачених витрат у разі нестандартних ситуацій.

comments powered by Disqus

Читайте также

Рубрики блогу

Популярне

Теги

робота освіта карєра веб дизайн туризм php c с java бизнес турагенство візове оформлення CMS Joomla WordPress створення сайту бронювання персонал мотивація економіст фінансист Програміст авк кошторис створення сайта інтернет створення сайтів бухгалтерія бухгалтерський облік бізнес управління персоналом работа закони Excel внз навчання офіс бухгалтер пошук роботи логістика зед перевезення вантажів зп перевезення вантажі фінансовий аналіз економіка фінанси курси програмування hr hr-менеджер кошторисник ефективність запаси склад перевезення вантажу підприємство резюме презентація клієнти співбесіди іврит інтерв'ю ЗЕД відрядження оренда криза митний брокер календарь бухгалтера митниці роота бухгалтера маркетинг НБУ банки кошторисна справа бюджет податки штрафи ПДФО бухгалтерський облік ЕДРПОУ НДС ПДВ тестування