Зразок сертифiкатуОбразец сертификата

Головне у виробничому плануванні

20 вересня 2014, 3055
Категорія: логістика та ЗЕД
Головне у виробничому плануванні

Виробниче планування – це функція керівництва компанією, що передбачає складання короткострокових, середньострокових і довгострокових планів, визначення оптимального рівня виробництва та прогнозування збуту задля досягнення тактичних і стратегічних цілей підприємства.

Виробниче планування засноване на аналізі купівельного попиту та складанні плану продажів відповідно до реальної ситуації на ринку, його кон'юнктури, динаміки та тенденцій змін. Саме від того, як успішно буде реалізовано продукцію, залежить, чи використовуватимуться виробничі потужності на підприємстві, створені робочі місця та чи зможуть працівники компанії заробити. Від успішності реалізації продукції також залежить досягнення показників загальної ефективності діяльності компанії, таких як рентабельність та прибутковість.

Упорядкування планів збуту продукції
У сучасних умовах ринкової економіки, при нестабільності попиту та пропозиції, коли фактори, що визначають кон'юнктуру ринку, постійно змінюються, завдання прогнозування попиту та складання планів реалізації стає дуже складним. З одного боку, підприємству необхідно знати і планувати точну кількість продукції, що буде реалізовано за конкретний період, щоб знати скільки і яких найменувань продукції необхідно произвести. А з іншого боку, потрібно постійно аналізувати, досліджувати та враховувати у роботі найменші зміни, які відбуваються на ринку.

Короткостроковий період
Так як знати поточний попит на продукцію, його структуру та динаміку надзвичайно важливо для підприємства, фахівці відділу маркетингу постійно займаються дослідженням ринку, ділять його на сегменти та намагаються зрозуміти поведінкові мотиви покупців кожної групи товарів. Вони аналізують конкурентів, їх діяльність та ціни, переваги та слабкі місця. Маркетологи також намагаються передбачати та враховувати багато інших чинників суспільного життя, які впливають на ринок та економіку, такі як політичні, культурні, соціальні чи технічні.

Обсяг продажів у майбутньому періоді зазвичай прогнозують, виходячи з аналогічних показників за минулий місяць або квартал з урахуванням передбачуваної зміни попиту під впливом багатьох факторів. При цьому можуть використовуватись різні економіко-математичні методи та повинні враховуватися численні ризики можливих змін на ринку. Також на ці показники впливає сезонність попиту та циклічність економіки. Прогнози продажів мають імовірнісний характер, тому його абсолютний збіг із реальними показниками у майбутньому періоді практично неможливий. Точність прогнозу залежить від кваліфікації фахівців відділу збуту, їх досвіду роботи з даною продукцією, вміння збирати інформацію про ринок, переваги споживачів та дії конкурентів, і навіть від їхньої інтуїції.

Середньостроковий період
Маркетологи підприємства стимулюють збут, намагаючись збільшити впізнаваність своєї торгової марки, завоювати лідерство у певному сегменті та, таким чином, збільшити продаж продукції. Вони проводять різні заходи, які мають мотивувати покупців вибрати цю продукцію, бути активними у закупівлі товару та виявляти лояльність до даного бренду. Такі акції ґрунтуються на глибокому знанні психології споживача та вимагають від менеджерів з маркетингу прояви творчого та креативного підходу. Це можуть бути акції, знижки, подарунки, реклама та багато інших дій.

Плануючи кожну таку акцію, керівник відділу маркетингу та збуту ставить перед менеджерами конкретну мету її проведення. Реалізуючи подібні заходи, менеджери мають домогтися збільшення обсягів продажу певну величину чи відсоток. У той же час їх проведення вимагає певних витрат, і від майстерності та професіоналізму менеджерів з маркетингу залежить, окупляться вони чи ні.

Довгостроковий період та стратегічний розвиток
Кожне підприємство має на меті довгострокового розвитку, такі як вихід на нові ринки збуту, виробництво нового асортименту продукції, завоювання нового сегменту. Наприклад, одним із напрямів такого розвитку може бути організація експорту. У сучасних умовах, за нестабільної економіки, фінансової кризи, реалізація таких завдань буде непростою.

Вихід на ринки інших країн вимагає глибоких знань психології народів і етнічних груп, що населяють ці країни, стратегії розвитку місцевих виробників та загальної ситуації на ринку. На неї впливають також політичні чинники, які останнім часом можуть загострюватися, зміни курсів валют та багато іншого. На жаль, багато сучасних керівників, які здобували освіту ще за радянських часів, часто недооцінюють важливість аналізу ринку та ставлять перед менеджерами завдання зі збуту продукції, які ґрунтуються не на реальних та детальних прогнозах, а на виробничих можливостях підприємства.

Таким чином, для кожного підприємства важливим є не лише виготовити якісну продукцію з найменшими витратами, а й швидко реалізувати її. Максимально точний прогноз продажів майбутнього періоду допоможе підприємству оптимізувати темпи виробництва, уникнути накопичення неліквідних запасів та простоїв у цехах, а в результаті забезпечити ефективну діяльність підприємства загалом та отримати прибуток.

comments powered by Disqus

Читайте также

Рубрики блогу

Популярне

Теги

робота освіта карєра веб дизайн туризм php c с java бизнес турагенство візове оформлення CMS Joomla WordPress створення сайту бронювання персонал мотивація економіст фінансист Програміст авк кошторис створення сайта інтернет створення сайтів бухгалтерія бухгалтерський облік бізнес управління персоналом работа закони Excel внз навчання офіс бухгалтер пошук роботи логістика зед перевезення вантажів зп перевезення вантажі фінансовий аналіз економіка фінанси курси програмування hr hr-менеджер кошторисник ефективність запаси склад перевезення вантажу підприємство резюме презентація клієнти співбесіди іврит інтерв'ю ЗЕД відрядження оренда криза митний брокер календарь бухгалтера митниці роота бухгалтера маркетинг НБУ банки кошторисна справа бюджет податки штрафи ПДФО бухгалтерський облік ЕДРПОУ НДС ПДВ тестування