Блог
Інтерв'ю із Казаряном Георгієм


Інтерв'ю Казаряном Георгієм
Георгій здобув вищу освіту в Національному авіаційному університеті за спеціальністю мікро та нано технології. У 2013 році отримав ступінь магістра «Якість, сертифікація та стандартизація продукції та послуг», у тому числі програмного забезпечення у Київському Національному Авіаційному Університеті. З 2008 року по сьогодні працює над створенням та просуванням Web сайтів з елементами HTML5/CSS3/JS/PHP.
Інтерв'ю із Фадєєвою Іриною


Інтерв'ю із Фадєєвою Іриною
Ірина практикуючий психолог, сертифікований бізнес-тренер. Її надихає пристрасть до особистісного розвитку та розкриття творчого, лідерського потенціалу інших. Ірина протягом 8 років займається професійною психологічною практикою.
Головні вимоги до кандидатів на посаду кошторисника


Робота кошторисника досить багатогранна та перспективна, але такої спеціальності у вишах не навчають. Хто може стати кошторисником? Яка освіта, навички та особисті якості необхідні, щоб досягти успіху в цій професії? Про основні вимоги до кандидатів на посаду кошторисника ми й поговоримо цього разу.
Чітких вимог до освіти у цій професії немає – перекваліфікуватися на кошторисника може інженер, будівельник чи економіст. Звичайно, оскільки кошторисник повинен вміти читати креслення, розбиратися в технологіях будівництва, доцільним є все-таки інженерна або будівельна освіта. Однак навіть диплома архітектора буде недостатньо, щоб розпочати роботу за цією спеціальністю, необхідно закінчити спеціалізовані курси.
Кандидат на посаду кошторисника повинен мати низку особистісних якостей поряд із професіоналізмом. Інакше він не зможе виконувати свою роботу якісно та із задоволенням, що також дуже важливо.
Посидючість і педантичність. Робота зі складання кошторисної документації ретельна і відповідальна. Тільки володіючи посидючістю можна довести кошторис до досконалості. Педантичність важливо, тому що кошторисна документація має відобразити всі нюанси та врахувати всі витрати на будівництво та ремонтні чи пуско-налагоджувальні роботи.
Уважність та організованість. Людина, у якої на столі і в голові панує безлад, неуважна і незбирана ніколи не зможе досягти високого професійного рівня в кошторисній справі. Через неуважність з боку кошторисника документація може містити масу помилок і неточностей, відображати неповний обсяг планованих робіт, що може призвести до фінансових втрат для підприємства.
Відповідальність. Не слід забувати, що кошторисна документація є фінансовим ресурсом. Відповідальність за достовірність інформації, що відображається в кошторисах, несе кошторисник. Людина, яка не здатна відповідально ставитися до фінансових документів, не може претендувати на посаду кошторисника. Право підпису на кошторисної документації – велика відповідальність.
Асоціативне мислення. У нормативних документах, що використовуються при складанні кошторисів, відображено типові види робіт у багатьох сферах будівельних, ремонтних та пусконалагоджувальних робіт. Нормативна база постійно оновлюється та доповнюється новими позиціями. Однак у роботі кошторисника трапляються випадки, коли потрібно застосувати асоціативне мислення та розробити індивідуальні позиції або адаптувати існуючі для достовірного відображення того чи іншого виду робіт, які не відображені в нормативній базі. У певному плані роботу кошторисника можна назвати творчим процесом, у якому допоможе приходить асоціативне мислення.
Здатність сприймати велику кількість інформації та гарну пам'ять. Робота кошторисника пов'язана з постійним отриманням та вивченням великої кількості інформації – різні постанови та рекомендації міністерств та відомств, оновлення нормативної бази, чужий досвід тощо. Тільки володіючи гарною пам'яттю та здатністю сприймати велику кількість інформації, кошторисник володітиме актуальними даними для складання коректної кошторисної документації. Важливу роль роботі кошторисника грає здатність до самоосвіти і самостійний пошук інформації для професійного зростання та розвитку.
Здатність обстоювати свою думку. Будь-яка кошторисна документація узгоджується та перевіряється. Кошторисник, який її розробляє, повинен вміти відстояти свої позиції за погодженням кошторису в процесі укладення договорів між підрядником і замовником або перед органами, що перевіряють, у разі роботи з бюджетними коштами.
Здорова допитливість та прагнення до професійного зростання. По суті робота кошторисника передбачає постійний розвиток та професійне зростання. Допитливість та професійний розвиток допомагають кошториснику детальніше знати всі нюанси своєї роботи, дають можливість досконально знати хід виконання робіт.
Комунікабельність. Не варто думати, що робота кошторисника пов'язана виключно з кресленнями та програмними комплексами. Спілкування із замовниками чи виконавцями робіт збагачує базу знань кошторисника, часто дозволяючи уточнити ті чи інші нюанси виконання робіт. Людина неконфліктна та комунікабельна легко зможе влитися в колектив і налагодити доброзичливе спілкування з усіма контрагентами, з якими він стикатиметься у процесі роботи.
Любов до своєї роботи. Якщо ви не знайомі з кошторисною справою, може здатися, що кошторисник монотонний і одноманітний. Однак без щирої любові до своєї роботи, до процесу ціноутворення в кошторисній справі буде дуже складно досягти професіоналізму. Як і будь-яка робота, робота кошторисника має приносити моральне задоволення. Без цього кошториснику загрожує професійне вигоряння та душевний дискомфорт.
Як працювати з програмою "1С: Бухгалтерія 8"


В наш час мало робити те, що і все. Потрібно вміти набагато більше, щоб залишатися на хвилі успіху. Незамінними помічниками у роботі підприємств та організацій стають бухгалтерські програми. Саме до таких належать програма «1С: Бухгалтерія 8». Сьогодні практично кожен бухгалтер має досвід роботи у 1С. Розробники цієї програми постійно вдосконалюють її, враховуючи попередній досвід та побажання користувачів. Нова версія цієї програми є логічним продовженням попередньої, зручнішою та функціональнішою. Давайте розберемося, з чого почати роботу з програмою «1С: Бухгалтерія 8», чим ця версія відрізняється від своїх попередниць і які переваги мають.
Для початку необхідно встановити на робочому комп'ютері саму програму. Далі за допомогою помічника внести всі реквізити та необхідні бази даних. Сюди належить і інформація по підприємству – реквізити, рахунки та інформація щодо контрагентів, як внутрішніх – співробітників підприємства, так і зовнішніх – покупців, продавців тих чи інших товарів та послуг. Після внесення всіх даних можна розпочинати роботу. Але що ж можна робити в одній з останніх версій 1С?
У цій програмі можна робити все те ж, що і в ранніх версіях 1С, тобто створювати первинні документи, формувати звіти, вести бухгалтерський і податковий облік, але робити це набагато легше і швидше, плюс є низка додаткових налаштувань, чого не було раніше .
Облік відразу за двома системами оподаткування або двома організаціями
До додаткових налаштувань можна віднести розподіл податкового обліку в одній програмі. У версії 7.7 для обліку індивідуального підприємця необхідно було купувати додаткову ліцензійну угоду. У цій версії в одній програмі можна вести облік і загальної системи оподаткування, і єдиної. Наприклад, якщо підприємець здійснює свою діяльність за двома формами, відображати обидві можна в одній програмі. Звідси випливає і те, що можна вести облік відразу за декількома організаціями чи окремими підрозділами. Для цього достатньо внести бази даних у налаштування.
Довідник кореспонденції рахунків та робота з рахунками
Вагомою перевагою є довідник кореспонденції рахунків. Він убудований у програму і завжди підкаже, як і куди поставити необхідні значення або як відобразити потрібну операцію. Крім цього, кореспонденція рахунків підкаже, яким документом потрібно відобразити операцію чи які проводки відображені у конкретному документі.
У версії 7.7 користувач не міг сам змінювати задані рахунки для тих чи інших операцій та їх субрахунки. У 8 версії програми один раз задані рахунки для тих чи інших операцій автоматично переносяться в аналогічні. Якщо виникає потреба зміни кореспондуючого рахунку, достатньо в обраному полі ввести відповідний номер рахунку. Також можна додавати і субрахунки.
Можна зробити вибірку за рахунками чи документами, і навіть за окремими рядками чи колонками. Ще одним плюсом є автоматичне чи запрограмоване оновлення форм звітів та можливість формувати великі звіти в одному великому документі. Якщо раніше для кожної сторінки великого звіту потрібно було спочатку заповнити одну сторінку і зберегти її, а потім переходити до наступної, то тепер весь звіт представлений у вигляді одного документа з кількома розділами. Існує автоматична перевірка правильності заповнення документів. Сформовані звіти можна надсилати через Інтернет до відповідних фондів та організацій, через сервіс 1С: Звітність, хоча можна і через М.Є.Д.О.К., після внесення налаштувань. У цій формі є і календар бухгалтера, який завжди підкаже терміни подання звітності та сплати податків.
Зручний пошук
Для більшої зручності під час роботи з документами, їх сортуванням або пошуком також внесено зміни. Можна вносити додаткові характеристики даних, наприклад розмір, форма, артикул. Достатньо задати одне значення, наприклад, дату або контрагента, і програма відобразить усі документи, що стосуються введеного запиту. Для введення запиту є пошуковий рядок. Більше того, під час введення перших цифр або літер відображаються варіанти пошукового запиту. Сортування документів та їх виведення на друк тепер робити набагато простіше та зручніше. Вибираємо вкладку відбір та сортування або список, навпроти необхідних пунктів ставить галочки, натискаємо ОК. Програма виведе все відповідно до заданих параметрів.
Аналіз бухгалтерського та податкового обліку
Версія 1С: 8 дозволяє проводити аналіз і бухгалтерського та податкового обліку, а також дає можливість провести перевірку сформованих проводок. У разі виявлення програмою помилок, а це невідповідність правовим та бухгалтерським стандартам та методологіям, пояснює можливі причини їх виникнення та способи виправлення. Відбулися зміни та в аналітичному обліку. Якщо раніше можна було переглядати цікаву інформацію загалом за договорами, то тепер можна за кожним окремим документом, наприклад, за накладними. Непотрібні звіти можна відключати, а версії 7.7 навіть якщо підприємству не потрібен якийсь звіт, а він є в методології роботи, він буде сформований.
Для всіх користувачів версії 7.7 є можливість переходу до версії 8 з автоматичним перенесенням даних. Тобто можна зробити висновок, що версія 8 програми 1С більш автоматизована, гнучка в управлінні та використанні. Це свого роду основа створення потрібної програми під підприємство та особливості його роботи.
Порядок оформлення вантажів на митниці


Кожен міжнародний вантаж на своєму шляху проходить три етапи митного оформлення: експортне очищення, яке в логістичному та брокерському середовищі називається затаможкою; проходження кордону; та імпортне очищення, так звану розмитнення. При цьому є кілька документів, які знадобляться на будь-якому етапі кожної компанії, яка займається зовнішньоекономічною діяльністю.
Плануємо робочий час бухгалтера. Календар бухгалтера


Звіти, оплати, договори та стос документів. Адже бухгалтеру потрібно не просто все зробити для галочки, а дотримати випереджені вимоги та правила заповнення та підписання, інакше можна понести відповідальність за погано виконану роботу. Як же встигнути зробити якісно і залишитися задоволеним своєю роботою? Для цього достатньо дотримуватись деяких принципів у роботі та вести календар бухгалтера.
Як складають кошторис на будівництво


Будівництво нового об'єкта є цілим комплексом заходів і проводиться у кілька етапів: передпроектний етап, складання та узгодження проектної документації, будівництво, заключний етап та введення в експлуатацію. Підготовчий етап будівництва нового об'єкта включає дослідницькі та проектні роботи. Невід'ємною складовою проекту будівництва є складання проектної кошторисної документації для визначення вартості будівництва та планування витрат.
Розрахунок вартості нового будівництва складається з локальних кошторисів та зведеного кошторисного розрахунку.
Локальні кошториси
Локальні кошториси складаються з відображення робіт покроково у вигляді позицій, що відповідають нормам збірників ДБН, матеріалів та обладнання, що використовуються. Кожна позиція локального кошторису відображає суть та вартість кожного окремого виду робіт з урахуванням трудовитрат, поправочних коефіцієнтів залежно від умов робіт, використаних машин та механізмів.
Локальні кошторису відбивають витрати поетапно у кожному кошторисі, тобто. з розбивкою на окремі види робіт: земляні роботи, загальнобудівельні, внутрішнє оздоблення, зведення комунікацій тощо. Розбивка будівництва на велику кількість локальних кошторисів є доцільною при залученні різних підрядників у процесі будівництва, розподілу витрат за видами робіт та обліку витрат на різних етапах будівництва. У тому випадку, якщо планується будівництво великого об'єкта, що включає будівництво цілого комплексу - проектна частина і кошторисна може бути розділена на кілька об'єктів з розрахунком проектної вартості кожного об'єкта.
Локальні кошториси розраховуються на основі детальних креслень проекту з урахуванням закладених у проекті обсягів, матеріалів та типів кладки або зварювання. Будь-які заміни матеріалів або робіт у локальному кошторисі не допускаються. Тільки в ході виконання робіт допускається внесення змін до проекту, після погодження змін можуть бути внесені зміни до кошторисної документації.
Локальні кошториси розробляються на основі нормативної документації та рекомендованих показників заробітної плати на момент складання кошторисів. Вони включають вартість прямих витрат і витрати на загальновиробничі витрати. Податки, адміністративні витрати та інші витрати у локальних кошторисах не враховуються. По суті, локальний кошторис може вважатися основою розрахунку суми витрат за добуток окремого виду робіт власними силами замовника без залучення підрядника.
Локальні кошториси
Локальні кошториси складаються з відображення робіт покроково у вигляді позицій, що відповідають нормам збірників ДБН, матеріалів та обладнання, що використовуються. Кожна позиція локального кошторису відображає суть та вартість кожного окремого виду робіт з урахуванням трудовитрат, поправочних коефіцієнтів залежно від умов робіт, використаних машин та механізмів.
Локальні кошторису відбивають витрати поетапно у кожному кошторисі, тобто. з розбивкою на окремі види робіт: земляні роботи, загальнобудівельні, внутрішнє оздоблення, зведення комунікацій тощо. Розбивка будівництва на велику кількість локальних кошторисів є доцільною при залученні різних підрядників у процесі будівництва, розподілу витрат за видами робіт та обліку витрат на різних етапах будівництва. У тому випадку, якщо планується будівництво великого об'єкта, що включає будівництво цілого комплексу - проектна частина і кошторисна може бути розділена на кілька об'єктів з розрахунком проектної вартості кожного об'єкта.
Локальні кошториси розраховуються на основі детальних креслень проекту з урахуванням закладених у проекті обсягів, матеріалів та типів кладки або зварювання. Будь-які заміни матеріалів або робіт у локальному кошторисі не допускаються. Тільки в ході виконання робіт допускається внесення змін до проекту, після погодження змін можуть бути внесені зміни до кошторисної документації.
Локальні кошториси розробляються на основі нормативної документації та рекомендованих показників заробітної плати на момент складання кошторисів. Вони включають вартість прямих витрат і витрати на загальновиробничі витрати. Податки, адміністративні витрати та інші витрати у локальних кошторисах не враховуються. По суті, локальний кошторис може вважатися основою розрахунку суми витрат за добуток окремого виду робіт власними силами замовника без залучення підрядника.
Зведений кошторисний розрахунок
Зведений кошторисний розрахунок складається як підсумовуючий елемент у проекті на основі локальних кошторисів будівництва. Зведений кошторисний розрахунок являє собою загальну суму витрат за локальними кошторисами у поєднанні з усіма додатковими витратами на адміністративні витрати, відрядження, податки та збори, проектний прибуток і т.д. Варто зауважити, що зведений кошторисний розрахунок є лише проектованою ціною, яка згодом коригується договірною ціною при складанні контракту на будівництво з урахуванням поправочних коефіцієнтів залежно від особливостей ведення господарської діяльності фірми-підрядника.
Складання кошторисної документації
Як правило, упорядкуванням проектної кошторисної документації займається співробітник проектної організації. До обов'язків кошторисника з боку проектної організації входить складання докладних локальних кошторисів, генерування відомості матеріалів та підготовка зведеного кошторисного розрахунку. Надалі ця кошторисна документація лягає основою розрахунку договірної ціни під час укладання контракту для будівництва чи виставлення договору для будівництва на тендер. Кошторисна документація для формування договірної ціни може коригуватися з урахуванням податкових зобов'язань підрядника, залучення субпідрядників під час укладання договорів генпідряду тощо.
Для складання проектної кошторисної документації кошторисник повинен мати базу відповідних знань – мати чітке уявлення про хід робіт, вміти читати креслення, користуватися програмними комплексами для автоматизованого складання кошторисів, знати нормативну базу у відповідній сфері будівництва, володіти актуальною інформацією у сфері ціноутворення.
Програмне забезпечення для складання кошторисної документації
Використання програмних комплексів для складання кошторисної документації значно спрощує процес розрахунку кошторисів, але структуру та основні принципи ціноутворення у будівництві кошторисник знати зобов'язаний. Найбільш поширеними програмними комплексами, які використовують в Україні, є АВК-5 (Дніпропетровськ), СТС: Будівельні технології – СМЕТА (Київ), ІВК (Київ), Експерт-кошторис (Київ).
Свої програмні комплекси пропонують багато інших фірм України, проте за рахунок найбільшого поширення та якісної технічної підтримки з постійними оновленнями вищезазначені програмні комплекси можна назвати рекомендованими.
Особливу увагу при виборі програмного комплексу для організації робочого місця кошторисника варто приділити оновлень. ДБН та інші нормативні документи, які використовуються для розрахунку кошторисної вартості будівництва, постійно змінюються та доповнюються – за рахунок випуску постійних оновлень програмних комплексів ці зміни та доповнення завжди актуальні у провідних розробників.
Митні брокери: вибір, специфіка роботи


Починаючи зовнішньоекономічну діяльність, чи, як у професійному середовищі, організовуючи імпорт чи експорт «з нуля», кожна компанія зіштовхується з вибором митного брокера. Важливість цього вибору неможливо переоцінити – від того, як швидко та правильно будуть оформлені документи на митниці, залежить оперативність та успішність роботи підприємства. Якщо вантажі та машини затримуватимуться на митниці, це призведе не лише до простоїв, а й до значних незапланованих витрат.
Як компанії вийти із кризи?


Як компанії вийти із кризи?
Через складну політичну ситуацію зараз багато компаній переживають не найкращі часи. Можна говорити навіть про справжню кризу економіки. Бізнесмени скаржаться на те, що нелегко працювати і взагалі щось планувати. Однак, щоб подолати складні обставини, завжди корисно поглянути на них з іншого боку. Адже криза – це не тільки тяжкі випробування, а й нові можливості для вдосконалення як особисто для бізнесмена, так і його фірми!
Інтерв'ю із Роздимахою Іриною


Інтерв'ю з Роздимахою Іриною Миколаївною. Курси бухгалтерів.
Ірина Миколаївна – досвідчений професіонал із багаторічним досвідом роботи на посаді головного бухгалтера у підприємствах та організаціях різних форм власності та напрямків діяльності. А також із великим досвідом викладання бухгалтерського обліку у державному вищому навчальному закладі.
Рубрики блогу
- Робота (17)
- Освіта (3)
- Веб дизайн (9)
- Туризм (5)
- Програмування (3)
- Управління персоналом (6)
- Бухгалтерський облік (22)
- Фінанси (8)
- Кошторисна справа (5)
- Інтерв'ю (13)
- Бізнес (5)
- Навчання (1)
- Логістика і зед (4)
- Логістика і менеджер зед (1)
- 1с (4)
- Логістика та зед (11)
- Бухглтерський облік (1)
- Продажі (1)
- Работа (1)
- Логістика (2)
- Зед (1)
- Бухгалтерський (1)
- Тестування (1)
Популярне
- Розрахунки з покупцями та постачальниками: бухгалтерський облік та відображення в 1С
16850
- План рахунків бухгалтерського обліку. Дебет, кредит і сальдо. Система двійного запису
16792
- Для чого потрібен менеджер ЗЕД?
14708
- Реєстрація підприємства в ЕДРПОУ, ПФ, органах статистики і ДНС
13732
- Встановлення АВК-5
12636