Блог
Співробітник зі своїм авто: правильно оформляємо оренду транспортного засобу


Дедалі частіше на підприємство приходять працювати співробітники зі своїм автомобілем. У разі фірма може орендувати в них транспортні засоби. У цьому є свої плюси та мінуси для кожної із сторін, але головне правильно, з погляду закону, бухгалтерського та податкового обліку, оформити оренду автомобіля. Про це й йтиметься.
Модель транспортного ланцюжка: вибір варіантів


При міжнародних перевезеннях вантажів, особливо у далекі відстані, зазвичай є можливість використання різних видів транспорту чи поєднання кількох видів транспорту під час доставки однієї й тієї ж вантажу, тобто мультимодальних перевезень.
Складський персонал: коли він стає неефективним?


Складське господарство – важлива частина будь-якого підприємства, від ефективності роботи складського персоналу залежать усі процеси та системи компанії. Складське господарство включає комплекс складів, які приймають сировину від постачальників, здійснюють облік, відбір та зберігання вантажів, організовують упаковку, сортування та відвантаження до виробника готової продукції. На склад також надходить, зберігається, переміщається і потім відпускається з нього паливо, інструменти, обладнання та запчастини.
Роль та структура складського господарства
Загалом складське господарство має забезпечувати оптимальний режим роботи всіх цехів та підрозділів підприємства, без простоїв та великої кількості заморожених запасів. Ця функція складського комплексу безпосередньо пов'язана з підрозділом постачання, логістики та збуту. Ці служби спільними зусиллями повинні забезпечити оптимальний склад та кількість ресурсів, необхідних для підприємства, враховуючи попит та пропозицію на продукцію, та в результаті забезпечити мінімізацію витрат на постачання та переробку запасів.
Складський персонал також повинен стежити за станом та умовами зберігання вантажів на складі – підтримувати оптимальну температуру та вологість для даної продукції, стежити, щоб вона була складена акуратно, утримувалась у чистоті та точно знати, що де знаходиться. Дуже важливо також виключити нестачу, псування, втрати чи пересортування товарів.
Складське господарство підприємства складається з комплексу складів, які зазвичай знаходяться у безпосередній близькості від цехів виробничого підприємства; від офісу компанії, якщо йдеться про торгову фірму або від споживачів, якщо оптові бази розташовані неподалік магазинів на підприємствах роздрібної торгівлі.
Зазвичай на великому підприємстві організовується також мережа залізничних колій та автомобільних доріг для зручного під'їзду та навантаження готової продукції безпосередньо у вагони товарних поїздів або у вантажівки для доставки посереднику чи споживачеві. Ці комунікації можуть використовуватися також для зручного вивантаження сировини, напівфабрикатів, інструментів чи обладнання безпосередньо на склад заводу чи фабрики.
Для того щоб можна було оптимізувати витрати компанії, склади повинні ефективно функціонувати. Складські приміщення повинні використовуватися в повному обсязі, тобто від підлоги до стелі, склади повинні бути укомплектовані відповідними стелажами найвищої якості та необхідною технікою, як-от навантажувачі, штабелери, візки. Без цієї техніки неможливо буде організувати швидку, безпечну та ефективну роботу складу. Важливо також забезпечити асортимент необхідної тари та упаковки, яка ідеально підходить для цього виду продукції, сировини або матеріалів. Велике значення має також кваліфікація персоналу, злагодженість роботи та здорова атмосфера у колективі.
Складський персонал та показники ефективності його роботи
До складського персоналу відносяться завідувачі складів, товарознавці, комірники, водії навантажувачів, пакувальники, фасувальники, маркувальники та вантажники. Ефективність цих працівників вимірюється такими показниками, як рентабельність, продуктивність праці, трудомісткість праці, втрати робочого дня протягом дня. Візуально неефективність роботи складу показують такі недоліки як пересортиця, псування матеріальних цінностей, простої, злодійство, висока плинність кадрів.
Управління персоналом та шляхи підвищення його ефективності
Для того щоб складська система працювала ефективно, потрібно забезпечити правильну систему мотивації співробітників, поділ праці між різними працівниками складу та їх кооперацію. Якщо оплата праці залежатиме від її результатів, можна досягти суттєвого підвищення продуктивності праці. Важливо також часто проводити інвентаризації, ревізії, щоб уникнути помилок при підрахунку товару та в документації, але робити це так, щоб не заважати роботі складу.
Мають значення та моральні стимули – система заохочень, премій, дипломів та нагород, гарна якісна уніформа. Якщо керівництву вдасться створити атмосферу змагання в колективі, співробітники самі надихатимуть і стимулюватимуть один одного до продуктивної роботи. Важливим є і соціальний пакет – відпустки, обіди, оплата лікарняних та різні пільги. Ще важливіше для керівництва компанії та підприємства загалом організувати навчання складського персоналу, підвищення його кваліфікації та заохочувати прагнення кожного співробітника до особистого, професійного та кар'єрного зростання.
У той же час співробітники складу не будуть ефективно працювати без постійного контролю. У цьому вся дуже допомагає автоматизація системи управління, зокрема використання у роботі програми 1:С Логістика: Управління складом. Вона спрощує та прискорює облік товарно-матеріальних цінностей та складських операцій. Але найефективніше буде безпосередня присутність та контроль керівництва за діяльністю співробітників складу.
Чітке і злагоджене функціонування складського господарства має значення для діяльності підприємства. Якщо транспорт не буде швидко та безперешкодно під'їжджати до складських приміщень, відвантаження та навантаження не здійснюватиметься швидко, а складування та облік товарів не виконуватиметься оперативно та в повному порядку, підприємство не зможе ефективно працювати та зазнаватиме збитків. Тому складський персонал є важливою ланкою в ланцюзі логістики та організації роботи підприємства загалом.
Орендуємо офіс у фізособи: правові процедури, бухгалтерський та податковий облік


Офіс, особливо невеликий, нерідко доводиться орендувати у фіз. особи, тобто просто у людини, яка є власником приміщення. Однак це зовсім не означає, що таку угоду можна скріпити одним рукостисканням і не підписувати жодних документів. Обов'язково слід укласти договір, а потім правильно відобразити всі витрати, пов'язані з орендою, у бухгалтерському та податковому обліку.
Порядок та правила оренди нерухомості регулюються Цивільним та Господарським Кодексами. Щоб усе було правильно, між орендодавцем та орендарем укладається договір оренди. Далі складається акт прийому-передачі об'єкта оренди, у разі – офісного приміщення. Це необхідно для того, щоб у майбутньому не виникало претензій у сторін. У разі виникнення претензій ці два документи відіграють вирішальну роль у суді.
Договір оренди
У договорі зазначено хто та в кого орендує офіс, на який термін, яка ціна оренди, яка встановлена форма та періодичність оплати. Зазначаються також такі моменти: чи оплачує юр. особа комунальні послуги, порядок відшкодування збитків та наявність меблів чи інших речей у приміщенні, їх стан.
Договір підписується у двох примірниках. Обов'язково потрібно правильно вказати всі дані орендодавця. З боку орендаря, крім обов'язкових реквізитів, важлива наявність мокрого друку та підпису того, хто укладає угоду від імені юр. особи. Як правило, із боку юр. особи договір підписує директор. Якщо це інша уповноважена особа, то має бути довіреність.
Щодо термінів оренди та реєстрації договору ситуація така. У статті 793 Цивільного Кодексу сказано, що договір, укладений терміном понад 1 рік підлягає реєстрації в нотаріуса. Якщо договір не зареєструвати, то він буде недійсним. Договір, укладений терміном менше року можна реєструвати, але з'являються певні ризики обох сторін. Обов'язковий Акт прийому-передачі, оскільки він підтверджує фактичну передачу об'єкта аренды. На підтвердження оплати можуть виступати Акти Виконаних робіт за готівкового розрахунку, за безготівкового – платіжні доручення.
Бухгалтерський облік
Визначення, порядок та процедура оренди між орендодавцем та орендарем регулюється Податковим Кодексом України, п. 170.1.2. У разі, коли орендодавцем виступає фізична особа, а орендарем – юридична, важливо дотримуватися правил укладання та відображення оренди у податковому та бухгалтерському обліку.
Згідно з П(С)БО 14 орендні операції у бухгалтерському обліку бувають двох видів – фінансова та операційна оренда. Якщо коротко, то фінансовою вважається оренда, при якій орендар підтримує об'єкт оренди в робочому стані, несе всі ризики, але й отримує всі винагороди, пов'язані з правом власності на актив, що орендується. Крім того, є кілька ознак, якими можна визначити, що оренда є саме фінансовою. В інших випадках йдеться про операційну оренду, вона зустрічається частіше.
У орендаря орендовані ОС відображаються на позабалансовому рахунку 01 «Орендовані необоротні активи». Орендар має право включати витрати на оренду та покращення об'єкта оренди до статей витрат підприємства. Залежно від цього, потім витрачаються кошти і який економічний результат приносять, вони списуються різні рахунки. Якщо в результаті витрат у майбутньому збільшиться порівняно з поточним економічний результат від використання об'єкта оренди, то такі витрати включаються до статті «Капітальних інвестицій» та відображаються за дебетом 15 рахунки. Якщо ж ні, то витрати включаються до поточних статей витрат і списуються в залежності від їх цільового призначення на рахунки 9 класу або прямо на 23 рахунок.
Орендна плата вважається заборгованістю підприємства, тобто орендодавець є кредитором. Вона відобразиться на 685 субрахунку «Розрахунки з іншими кредиторами», за кредитом – неоплачена оренда, за дебетом відповідно – оплата оренди ОС.
Якщо підприємство оплачує оренду наперед, то витрати будуть показані на 39 рахунку «Витрати майбутніх періодів». За кредитом відбувається списання рахунок наданої оренди ОС. Також орендар має право включати витрати під час укладання договору до статей «Інших витрат» та включати до статей витрат оплату комунальних послуг.
Податковий облік
У податковому обліку є деякі відмінності від бухгалтерського. У звітності відображаються доходи та витрати від оренди ОЗ, але не відображається збільшення його вартості, оскільки ОС не є власністю підприємства.
Якщо підприємство є платником ПДВ, воно також має право на податковий кредит, що виникає при списанні коштів з рахунку. Усі витрати та доходи відбиваються у тому періоді, коли були фактично скоєні. Дуже важливим моментом є оплата ПДФО. Під час укладання договору між юр. та фіз. особою платником виступає юр. обличчя. Оскільки орендна плата є доходом для фіз. особи, то виникають податкові зобов'язання. Але платником виступає юр. обличчя. І юр. особа зобов'язана подавати звіт з ПДФО.
Розмір податку залежить від цього, яка вартість оренди. Якщо оренда ОЗ не перевищує 10 мінімальних зарплат на 1 січня поточного року, то ставка податку дорівнює 15%. Якщо перевищує, то 15% ставка застосовується до суми мін. зарплати помноженої на 10, а різниця оподатковується зі ставкою 17%. Термін сплати податкових зобов'язань – 20 календарних днів після останнього дня періоду подання звіту. Звіт подається протягом 30 днів після звітного періоду. Звітний період – квартал, півріччя, 9 місяців, рік.
Чи можлива логістика без фінансового планування?


Логістика - важлива сфера діяльності підприємства. Вона пов'язана із закупівлею, транспортуванням, розмитненням, складуванням, зберіганням товарно-матеріальних цінностей, а також з просуванням готової продукції від виробника до кінцевого споживача. Всі ці операції пов'язані з великими фінансовими витратами, які мають чітко плануватися, тому що від їхньої ефективності залежить, наскільки прибутковою та успішною буде робота компанії чи підприємства загалом.
Відділ логістики, який знає як питання закупівлі, так і збуту, дуже тісно співпрацює з фінансовим відділом. І навіть виконує деякі функції, пов'язані зі складанням планів майбутніх витрат, прогнозом грошових надходжень від реалізації товарів та аналізом фінансових результатів діяльності за конкретними ділянками роботи відділу або за конкретним асортиментом продукції.
Планування витрат на закупівлю продукції
У функції менеджера з логістики, який займається закупівлею товарів, сировини, матеріалів чи обладнання входить складання планів та прогнозів закупівлі, а також безпосереднє складання графіка оплат постачальникам за продукцію, що рекомендується для виконання фінансового відділу чи бухгалтерії.
Насамперед менеджер з імпорту або закупівель аналізує запаси продукції на складі, їх витрату за певний період та оборотність і робить прогноз майбутнього замовлення, виходячи з фінансової ефективності поставки даного асортименту продукції у певних кількостях. Зазвичай ці дані у повному обсязі можна отримати у програмі 1:С Бухгалтерія, 1:С Підприємство або 1:С Управління торгівлею, а потім їх обробляють у Excel. Перед тим, як зробити замовлення, менеджер обов'язково отримує цінову пропозицію або прайс-лист постачальника та розраховує собівартість продукції з огляду на всі транспортні витрати, податки, митні витрати та інші платежі.
Ризики додаткових витрат
Оскільки логістика пов'язана з численними ризиками, тим більше в умовах нестабільної економіки, інфляції, різких змін курсів валют, менеджеру не завжди вдається абсолютно чітко спрогнозувати собівартість і досягти того, щоб реальні витрати не перевищували запланованих.
Наприклад, вартість товару може збільшитись у разі зміни курсу іноземної валюти, виникнення незапланованих витрат на зберігання або перевантаження продукції в дорозі. Також планка витрат може піднятися через зростання витрат, пов'язаних із митним оформленням вантажів – збільшенням суми ввізного мита, простоєм транспорту під час розмитнення та інших непередбачених ситуацій.
Водночас для нормального функціонування підприємства собівартість продукції, а також витрати на її закупівлю та перевезення мають бути чітко сплановані та їх потрібно дотримуватись. Інакше підприємство не зможе працювати, продавати продукцію та підтримувати її конкурентоспроможність та стабільний купівельний попит. У цьому полягає мистецтво та величезна відповідальність менеджера з логістики, який має все передбачити, проаналізувати всі можливі ризики наперед та придумати, як їх уникнути. Наприклад, у собівартості продукції завжди закладається певний відсоток такий випадок, і навіть в кожного менеджера існує безліч своїх рецептів вирішення цієї проблеми.
Складання графіка оплат
Після проведення переговорів з постачальниками, обговорення всіх можливостей отримання знижок на товар і вигідніших для компанії умов платежу, менеджер з логістики або закупівель робить замовлення постачальнику. Звичайно, необхідно також узгодити це замовлення з керівництвом підприємства та, можливо, з відділом продажів.
Отримуючи інвойс або проформа інвойс від постачальника, менеджер віддає цей документ до бухгалтерії для оплати необхідної суми, у разі імпортних закупівель додає контракт.
Якщо закупівлі здійснюються за передоплатою, вона має бути внесена якнайшвидше. Якщо в бухгалтерії немає необхідної суми, відвантаження продукції буде затримуватися і на підприємстві можуть виникнути простої. Тому дуже часто від менеджерів вимагають складання прогнозів чи планів видатків на майбутній період.
Якщо договір передбачає відстрочку платежу, товар буде відвантажено вчасно, але за певний період (зазвичай 30 чи 60 днів) потрібно буде обумовлену суму постачальнику виплатити. Тому менеджер пише для бухгалтерії суму замовлення та розраховує дату, коли її потрібно сплатити.
Така ж ситуація і з платежами перевізникам та експедиторам. Відповідно до домовленості менеджер з логістики планує необхідні виплати та контролює, як вони здійснюються. Щодо митних платежів, вони мають бути спрямовані на рахунок регіональної митниці до приходу вантажу. Тільки в такому випадку можна буде оформити необхідні документи та списати необхідну суму після прибуття товару на місце призначення. Тому менеджер розраховує цю суму за кілька днів до надходження вантажу, передає дані до бухгалтерії та стежить за тим, щоб вона була сплачена не раніше і не пізніше ніж потрібно.
Витрати просування продукції
Менеджери зі збуту чи керівники відповідних департаментів становлять стратегічні плани розвитку, пов'язані з виходом нові ринки, стимулюванням попиту продукцію та створенням дилерської мережі. Відповідно до цього формується бюджет на розвиток, кошти з якого виділяються в міру проходження певних етапів та прогнозуються віддача від цих дій, фінансові результати, які мають бути отримані у конкретні терміни.
Отже, логістика, як у сфері закупівель, і області збуту, тісно пов'язані з фінансовим плануванням. Ці функції що неспроможні здійснюватися у відриві друг від друга, лише у тісному взаємодії вони забезпечують ефективність діяльності підприємства у цілому.
У відрядження на власному автомобілі: погляд співробітника та бухгалтера


Вирушаючи у відрядження на власному автомобілі, кожен співробітник хоче якнайбільше витрат компенсувати за рахунок підприємства. Це зрозуміло, адже у відрядження він їде не в особистих цілях, а по роботі, отже, і всі витрати мають бути відшкодовані компанією. Але насправді не все так просто. Існує ряд нормативних документів, що регулюють оформлення відряджень та дозволяють включати або не включати витрати до статей витрат підприємства.
Факторний аналіз


Факторний аналіз
Факторний аналіз є багатовимірним методом, який застосовується з метою вивчення та вимірювання залежності конкретних результуючих показників від факторів, що надають на них безпосередній або опосередкований вплив. Факторний аналіз використовують у найрізноманітніших сферах, зокрема у фінансах.
Хто керує ризиками в логістичному ланцюзі?


Логістичний ланцюг - це широке поняття, яке включає всю сукупність процесів при постачанні сировини, комплектуючих та обладнання на підприємство, їх рух, облік та переробку всередині компанії, а також весь шлях, який проходить готова продукція від виробництва до кінцевого споживача.
Інтерв'ю із Макаревич Зульфією


Інтерв'ю із Макаревич Зульфією. Курси програмування
Макаревич Зульфія поєднує в собі неймовірно яскраву особистість та талановитого викладача. На курсах передає слухачам весь свій досвід. Її методика викладання базується на активному взятті участі у процесі навчання. Вона створює довірчу та живу атмосферу, яка спонукає професійно освоювати предмет.
Інтерв'ю із Кулагіною Яною. Курси фінансового аналізу та менеджементу


Інтерв'ю з Яною Кулагіною. Курси фінансового менеджменту та аналізу
Кулагіна Яна викладає у Курсорі понад 4 роки. За цей час вона змогла навчити велику кількість слухачів та прищепити любов до такої складної теми, як фінансовий облік. У нашому інтерв'ю ви ознайомитеся докладніше з цим викладачем.
Рубрики блогу
- Робота (17)
- Освіта (3)
- Веб дизайн (9)
- Туризм (5)
- Програмування (3)
- Управління персоналом (6)
- Бухгалтерський облік (22)
- Фінанси (8)
- Кошторисна справа (5)
- Інтерв'ю (13)
- Бізнес (5)
- Навчання (1)
- Логістика і зед (4)
- Логістика і менеджер зед (1)
- 1с (4)
- Логістика та зед (11)
- Бухглтерський облік (1)
- Продажі (1)
- Работа (1)
- Логістика (2)
- Зед (1)
- Бухгалтерський (1)
- Тестування (1)
Популярне
- Розрахунки з покупцями та постачальниками: бухгалтерський облік та відображення в 1С
16850
- План рахунків бухгалтерського обліку. Дебет, кредит і сальдо. Система двійного запису
16792
- Для чого потрібен менеджер ЗЕД?
14708
- Реєстрація підприємства в ЕДРПОУ, ПФ, органах статистики і ДНС
13732
- Встановлення АВК-5
12636