Зразок сертифiкатуОбразец сертификата

Як побудувати відносини з підлеглими?

2 квітня 2014, 2617
Категорія: робота
Як побудувати відносини з підлеглими?

Со стороны кажется, будто быть начальником просто – знай себе раздавай указания. И только очутившись на руководящей должности начинаешь понимать, что это настоящее искусство. И дело не только в ответственности. Прежде всего, сложно выстроить отношения с подчиненными.

Почему от одного шефа персонал разбегается как от чумного, а другому удается создать сплоченную команду преданных единомышленников? Конечно, прирожденные лидерские качества никто не отменял, некоторым людям легче других завоевать расположение коллектива. Впрочем, даже если вы не обладаете таким даром, можно и нужно строить правильные, эффективные отношения с подчиненными.

Збоку здається, ніби бути начальником просто – знай собі роздавай вказівки. І тільки опинившись на керівній посаді, починаєш розуміти, що це справжнє мистецтво. І справа не лише у відповідальності. Насамперед, складно вибудувати відносини з підлеглими.
Чому від одного шефа персонал розбігається, як від чумного, а іншому вдається створити згуртовану команду відданих однодумців? Звичайно, природжені лідерські якості ніхто не скасовував, деяким людям легше за інших завоювати прихильність колективу. Втім, навіть якщо ви не маєте такого дару, можна і потрібно будувати правильні, ефективні відносини з підлеглими.
 

 

Отже, якщо не хочете, щоб підлеглі вас зненавиділи:
- у жодному разі не кричіть, не принижуйте, не залякуйте, не відмовляйте в проханні аби продемонструвати владу;
- не брехайте, не обіцяйте того, що свідомо не зможете виконати, не карайте без розбору та підстав;
- не вичитуйте співробітника, що провинився, у присутності інших, робіть це тільки за зачиненими дверима вашого кабінету;
- не читайте моралі, не нав'язуйте свої власні цінності та погляди на життя, адже у вас у підпорядкуванні працюють дорослі люди, у них може бути своя думка, свої ідеали;
- не заохочуйте тих чи інших співробітників, керуючись виключно особистими симпатіями, та не відігравайтеся на тих, хто вам не подобається;
- не користуйтеся однією тільки «батогом», забувши про «пряник», тобто якщо ви караєте (зчитуєте, штрафуєте) тих, хто завалив роботу, то обов'язково повинні хвалити і преміювати тих, хто постарався на славу.
Пам'ятайте, що кожній людині завжди хочеться подолати страх, а ще кожен має гордість і самолюбство. Якщо співробітники вас бояться, рано чи пізно це минеться. Якщо зневажають, то почнуть надходити на зло, при нагоді спробують підставити, нарешті, змінять роботу, але довго терпіти не будуть.
І навпаки, якщо підлеглі вас поважають, вони намагатимуться не підвести свого шефа. Як домогтися поваги, потоваришувати зі своїми співробітниками не на шкоду продуктивній роботі? Дотримуйтесь простих правил, які допоможуть побудувати відносини з підлеглими:
- завжди будьте ввічливі, поважайте людей, не зганяйте поганий настрій на інших;
- будьте відкриті, але без панібратства, між вами та підлеглими має зберігатися субординація, але не пролягти прірву. Якщо проблему не можна вирішити без вашої участі, жоден із співробітників не повинен боятися прийти до вас. Однак не допускайте, щоб вас смикали по дрібницях і плакалися вам у жилетку, як тільки у когось щось не виходить;
- чітко формулюйте завдання, встановлюйте терміни без можливості різночитань (наприклад, не до кінця тижня, а до 15:00 у п'ятницю такого числа). Якщо даєте вказівку усно, не питайте, чи зрозумів вас підлеглий, а попросіть повторити те, що ви сказали;
- завжди записуйте, кому і що саме ви доручили, щоб потім не виникло плутанини та образ;
- Давайте підлеглим достатню свободу дій, не стійте у них за спиною. Ви повинні довіряти людям, не перетворюйтеся на злісного інспектора, який тільки й робить, що чекає найменшого проколу;
- стійте горою за своїх співробітників, не давайте нікому їх ображати, а тим більше ображати, чи то ваш бос, чи невдоволений клієнт. Пам'ятайте, що перед начальством вище відповідаєте ви. Намагаючись вигородити себе, не звалюйте провину на підлеглих, а тим більше одного з них. У будь-якому випадку ви винні, тому що делегувати можна тільки повноваження, але не відповідальність.
Якщо виникла серйозна спірна ситуація з клієнтом і необхідне ваше втручання, не ховайтеся за спинами підлеглих і не лайте їх задля клієнта. Спочатку потрібно з'ясувати, у чому проблема, і якщо неможливо з упевненістю сказати, що ваш співробітник винний, не вішайте на нього всю провину. Пообіцяйте розібратися та вибачтеся від себе та від імені компанії. І знову не забувайте, що відповідальність за дії ваших підлеглих лежить на вас;
- прислухайтеся до думки підлеглих, приймайте до розгляду ідеї, що стоять, не відмовляйтеся від них тільки тому, що вони виходять не від вас;
- не переробляйте роботу самі та не доручайте її іншому виконавцю, якщо співробітник не зміг впоратися із завданням з першого разу. Це дуже зачіпає, людина думатиме, що ви їй не довіряєте, вважаєте її ні на що не придатною. Нехай виправить помилку, звичайно, якщо час не підтискає;
- якщо просите про щось понад обов'язкове, пропонуйте щось натомість. Наприклад, якщо затримали людину після роботи, наступного разу відпустіть її раніше;
- Подавайте добрий приклад. Підлеглі, як діти, не так слухають, що ви кажете, скільки повторюють за вами. Якщо ви постійно спізнюєтеся, нехтуєте обов'язками, неповажно ставитеся до клієнтів, неохайні та розсіяні, так само поводитимуться і ваші співробітники. Тільки ось собі ви всі ці гріхи вибачите, а їх доведеться лаяти, от і вийде несправедливо.
Загалом, якщо не знаєте, як вчинити в тій чи іншій ситуації, не поспішайте, розберіться і чиніть справедливо, але не жорстоко. І не забувайте, що всі ми люди, і ви також перш за все людина, а вже потім керівник.

comments powered by Disqus

Читайте также

Рубрики блогу

Популярне

Теги

робота освіта карєра веб дизайн туризм php c с java бизнес турагенство візове оформлення CMS Joomla WordPress створення сайту бронювання персонал мотивація економіст фінансист Програміст авк кошторис створення сайта інтернет створення сайтів бухгалтерія бухгалтерський облік бізнес управління персоналом работа закони Excel внз навчання офіс бухгалтер пошук роботи логістика зед перевезення вантажів зп перевезення вантажі фінансовий аналіз економіка фінанси курси програмування hr hr-менеджер кошторисник ефективність запаси склад перевезення вантажу підприємство резюме презентація клієнти співбесіди іврит інтерв'ю ЗЕД відрядження оренда криза митний брокер календарь бухгалтера митниці роота бухгалтера маркетинг НБУ банки кошторисна справа бюджет податки штрафи ПДФО бухгалтерський облік ЕДРПОУ НДС ПДВ тестування